<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ny utflykt med dotter och Moppis1 idag. Fortfarande får jag köra lääänge på choke, så det blev ännu lite mer justering på blandskruven sedan.
Backspegeln började plötsligt vibrera loss. Drog åt den (skaftet är gängat) men samma sak efter en stund igen. Fick förklaringen när jag tittade under styrkåpan: Låsmuttern hade vibrerat loss. Men gänglåsning på skaftet och en nylocmutter ska den väl sitta ett tag!

Dottern körde idag med på gräsplanen hemma. Dock kom hon in i skuggan och där är isen kvar... Men snabbt upp med både henne och Moppis och sedan tvingade jag henne att köra ett par varv till för att hon inte skulle bli avskräckt. Back in the sadle, som det heter, och jag kände mig väldigt pedagogisk.

Av bara farten gav jag mig på pilljobbet med fästet för frambromsen på Bonnie. Dotter nummer två ville inte vara med idag och det var kanske lika bra för det var lite meck att slipa till en bricka att passa som mothåll (brickan sitter under muttern med gänglåsning på).

Men det blev helt okej till slut.

<!-- </EdIndex> --></div>