Ingen som renoverar Crescent 2000?
Ingen som renoverar Crescent 2000?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker det var längesedan man såg nåt 2000 projekt
Ingen som håller på en sådan och vill dela med sig.... <!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja håller på men det går jäääkligt segt, har hållt på i 2-3(-4?) år nu och det är svårt att hitta bra och billiga delar (specielt när man inte vet hur det ser ut) inte rätt bak hjul inte rätt hit och dit men det är iallafall kul att äga en 2000
som jag förövrigt hittat i skogen!
började lägga ut bilder på speedriders forum men då crashade deras sida så då vart man lite less på skiten.
färg är svart ram röda skärmar vita däcksidor, lite rockn'roll helt enkelt
ska se om jag kan fiffla till några bilder nån dag. <!-- </EdIndex> --></div>

började lägga ut bilder på speedriders forum men då crashade deras sida så då vart man lite less på skiten.
färg är svart ram röda skärmar vita däcksidor, lite rockn'roll helt enkelt
ska se om jag kan fiffla till några bilder nån dag. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo jag renoverar en, men inte till orginal. Däremot ändrar jag inte på orginaldelar.
Det blir en treväxlad hand med kick och fotpinnar, dessutom blir den vattenkyld. Kokosan tändsystem med batteriladdning för att driva vattenpumpen. I dag har jag lackat framstänkan; nytillverkad sadelstomme och plåten till styret. Bakljuset saknas men det blir en böjd aluminiumplåt med röd reflex och ett antel lysdioder. Under sadeln skall batteri och expasionsburken till kylaren gömmas. Dessutom elektroniken för termostaten på utgående vattnet från cylindern. Just nu inga bilder för allt ligger i bitar.
<!-- </EdIndex> --></div>
Det blir en treväxlad hand med kick och fotpinnar, dessutom blir den vattenkyld. Kokosan tändsystem med batteriladdning för att driva vattenpumpen. I dag har jag lackat framstänkan; nytillverkad sadelstomme och plåten till styret. Bakljuset saknas men det blir en böjd aluminiumplåt med röd reflex och ett antel lysdioder. Under sadeln skall batteri och expasionsburken till kylaren gömmas. Dessutom elektroniken för termostaten på utgående vattnet från cylindern. Just nu inga bilder för allt ligger i bitar.

2000
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ju du jag håller på att göra om min 2000
detta sker i samarbete med räddningstjänsten karlstadsregionen
annars är den färdig byggd . Med 4 vxl motor fläktkyld,compacthjul
så att bromsarna blivit uppdaterade i förhållandet till fartresurserna.
det var inte roligt att försöka bromsa från ca 60 km/tim med orginalbromsar. man kan lugnt säga att det var ABS (låsningsfria bromsar) .jag var även tvungen att bygga en fotpinnebrygga till den.
bild finns på forumet, det är jag som bränner däck i mellerud
mvh HillBilly <!-- </EdIndex> --></div>
detta sker i samarbete med räddningstjänsten karlstadsregionen
annars är den färdig byggd . Med 4 vxl motor fläktkyld,compacthjul
så att bromsarna blivit uppdaterade i förhållandet till fartresurserna.
det var inte roligt att försöka bromsa från ca 60 km/tim med orginalbromsar. man kan lugnt säga att det var ABS (låsningsfria bromsar) .jag var även tvungen att bygga en fotpinnebrygga till den.
bild finns på forumet, det är jag som bränner däck i mellerud
mvh HillBilly <!-- </EdIndex> --></div>
Glad skit
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du har ju häftiga renoveringsplaner conrad...hoppas vi får se lite bilder hur renoveringen fortskrider..
<!-- </EdIndex> --></div>

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...