Var hittar jag detta insugsröret till Puch?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
P-plats.se

Var hittar jag detta insugsröret till Puch?

Inlägg av P-plats.se »

Ska testa en lånad förgasare då jag inte får ordning på min Dakota och slår det väl ut (som jag hoppas) så undrar jag var jag kan hitta ett sånt här insugsrör till en 17mm u-båt:

Bild
Användarens profilbild
mallgroda

Inlägg av mallgroda »

Jag köpte mitt på puchverkstan. Men det verkar som att det utgått ? Då jag inte hittar det där längre
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

mallgroda skrev:Jag köpte mitt på puchverkstan. Men det verkar som att det utgått ? Då jag inte hittar det där längre
Har just gått igenom din tråd där du har detta insug men senare bytt till annan förgasare, fungerade det inte eller behövde du en större förgasare helt enkelt?
Användarens profilbild
mallgroda

Inlägg av mallgroda »

Visst fungerade det förutom värmeproblemet (ånglås) som uppstod vid ett tillfälle den sommarens varmaste dag. Rapp och bra gång. Året därefter var 70 cc cylindern portad och Racepipe hade byggt avgassystemet åt mig så det fick bli en 21 mm dellorto istället. Men som sagt värmegrejen var bara vid ett tillfälle
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

mallgroda skrev:Visst fungerade det förutom värmeproblemet (ånglås) som uppstod vid ett tillfälle den sommarens varmaste dag. Rapp och bra gång. Året därefter var 70 cc cylindern portad och Racepipe hade byggt avgassystemet åt mig så det fick bli en 21 mm dellorto istället. Men som sagt värmegrejen var bara vid ett tillfälle
Låter bra för jag kör ju bara borrad och portad 60cc och min 15mm förgasare kastar jag snart i soptunnan...
Skriv svar