Mopedbutiker
Jag har följande åsikt
Ettans, 3-4 beställningar, kvaliten på grejjerna har varit bra, känns som han försökte lura mig genom att plocka ur ett top racing vevparti ur kartongen och lägga det löst i en plastpåse i leveransen men jag fick betala för ett Rito som var styvt 400:- dyrare. Löste sig först efter ett vänligt men bestämt besök i hans butik för han svarade inte på mejl eller telefon. Resultat: fick 500:- tillbaka
Har inte handlat där sedan dess.
Norscand, många beställningar, kvaliten har varit sisådär ibland, för det mesta 2-5 dagars leverans, har fått fel småsaker vid två tillfällen, lager och lampor plus en tuta som inte fungerade men jag har inte brytt mig om att reklamera.
Alvars, ett fåtal beställningar, bra kvalitet, leveranstider 5-10 dagar
Puchverkstan, många beställningar, blandad kvalite men alltid leverans på 2 dagar. Brukar skicka med tröjor, muggar, tablettaskar när man köper för mycket pengar, han är en trevlig prick.
Trimbutiken, 2 beställningar själv, en kompis har gjort många, 2-5 dagars leverans, bra kvalitet, mycket trevlig prick, beställ via hemsidan annars kan det ta tid, jag tror han har mycket att göra
VRM, 2 beställningar, mycket bra kvalite, lite dyr, förskottsbetalning till bankkonto, 1-2 dagars leveranstid, seriös snubbe som nog löser det mesta mellan himmel å jord
Puchshop.de, 2 beställningar, förskottsbetalning via paypal (som dras först när dom skickar leveransen) 4 dagars leverans, bra kvalitet och ett pris som är betydligt fördelaktigare än i Sverige, fraktkostnaden gör att man bör beställa "dyra" saker därifrån och gärna när euron är låg.
Ettans, 3-4 beställningar, kvaliten på grejjerna har varit bra, känns som han försökte lura mig genom att plocka ur ett top racing vevparti ur kartongen och lägga det löst i en plastpåse i leveransen men jag fick betala för ett Rito som var styvt 400:- dyrare. Löste sig först efter ett vänligt men bestämt besök i hans butik för han svarade inte på mejl eller telefon. Resultat: fick 500:- tillbaka
Norscand, många beställningar, kvaliten har varit sisådär ibland, för det mesta 2-5 dagars leverans, har fått fel småsaker vid två tillfällen, lager och lampor plus en tuta som inte fungerade men jag har inte brytt mig om att reklamera.
Alvars, ett fåtal beställningar, bra kvalitet, leveranstider 5-10 dagar
Puchverkstan, många beställningar, blandad kvalite men alltid leverans på 2 dagar. Brukar skicka med tröjor, muggar, tablettaskar när man köper för mycket pengar, han är en trevlig prick.
Trimbutiken, 2 beställningar själv, en kompis har gjort många, 2-5 dagars leverans, bra kvalitet, mycket trevlig prick, beställ via hemsidan annars kan det ta tid, jag tror han har mycket att göra

VRM, 2 beställningar, mycket bra kvalite, lite dyr, förskottsbetalning till bankkonto, 1-2 dagars leveranstid, seriös snubbe som nog löser det mesta mellan himmel å jord

Puchshop.de, 2 beställningar, förskottsbetalning via paypal (som dras först när dom skickar leveransen) 4 dagars leverans, bra kvalitet och ett pris som är betydligt fördelaktigare än i Sverige, fraktkostnaden gör att man bör beställa "dyra" saker därifrån och gärna när euron är låg.
blyfot skrev:Jag har följande åsikt

ibland behöver man ta folk i örat.
Blyfot - Ettans 1-0

Bra med konstruktiv utvärdering blyfot !
Det här handlar inte om att hänga ut vissa handlare grundlöst. Det här är ett ypperligt tillfälle för seriösa handlare att förbättra sin verksamhet, något som de flesta större företag betalar stora pengar för. Om man dessutom utger sig för att vara " en av de marknadsledande aktörerna" borde informationen i denna tråd vara extra värdefull.
Det här handlar inte om att hänga ut vissa handlare grundlöst. Det här är ett ypperligt tillfälle för seriösa handlare att förbättra sin verksamhet, något som de flesta större företag betalar stora pengar för. Om man dessutom utger sig för att vara " en av de marknadsledande aktörerna" borde informationen i denna tråd vara extra värdefull.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Jag antar att Nordkorea var riktat till mig för att jag ändrat rubriken, eller? Jag menar inte att du igasen eller någon annan inte har fog till er kritik, utan att tråden just nu handlar om alla mopedbutiker. både bra och dålig kritik. Anser inte att någon har yppat sig grundlöst heller. Jag ville med min text bara påminna om att det vi skriver här faktiskt påverkar, så att vi inte skriver i avsikt att förtala och berättar om rykten vi hört utan om faktiska händelser.
Påminnelsen var bara för att det blev ett jäkla liv för något år sedan som totalt spårade ur, den diskussionen var grundad på en massa rykten om samma mopedbutik.
Så inget illa menat mot dig igasen...
Påminnelsen var bara för att det blev ett jäkla liv för något år sedan som totalt spårade ur, den diskussionen var grundad på en massa rykten om samma mopedbutik.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Det var bra att du ändrade rubriken Jossan ! Jag hoppas verkligen att kritiken som framkommer i den här tråden grundar sig på egna händelser och inte på elaka rykten. Bra att det framkommer positiva saker också.Raketsport skrev:Jag antar att Nordkorea var riktat till mig för att jag ändrat rubriken, eller? Jag menar inte att du igasen eller någon annan inte har fog till er kritik, utan att tråden just nu handlar om alla mopedbutiker. både bra och dålig kritik. Anser inte att någon har yppat sig grundlöst heller. Jag ville med min text bara påminna om att det vi skriver här faktiskt påverkar, så att vi inte skriver i avsikt att förtala och berättar om rykten vi hört utan om faktiska händelser.
Mopedfantasterna: Beställde Onsdag kväll---> Leverans i dag Fredag! Klart godkänt!JRA skrev:Inte bara Ettans som har lite lev.problem... Beställde en soppakran från ett ställe, fanns i lager stod det...sen kom ett mail: Finns ej i lager... Avbokade den och beställde från ett annat ställe: Fanns i lager! Sen kom ett mail: FINNS EJ I LAGER! Och detta trots att hemsidorna sa att det fanns i lager... Beställde en tredje gång, nu från Mopedfantasterna, där stod att det fanns 27 st.i lager... Kommer det ett mail igen i morgon?
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Detta gick ju både bra och dåligtHynboholm skrev:Upp till bevis!Lasse väss skrev:Yepp ! finns ingen som slår dom i leveranstidflora skrev:Norscand brukar vara blixtsnabba på att leverera, beställer man innan 11.00 så har man oftast det dagen efter.Jag tycker helt klart att dom har den bästa servicen av alla.
Jag beställde nyss 11 artiklar av Norscand. (Betalade med kort).
Skulle bli grymt impad om jag har grejerna imorgon...

Norscand skickade nog grejerna på en gång, men ingen sms-avisering!?
Eftersom jag inte hört något så kollade jag inte posten förrän nu ikväll, och där låg en avisering.
Alltså kanske paketet låg på min Ica redan i Fredags....

Nu får jag hämta imorgon och hoppas att allt är med och oskadat

Här kommer mina uppfinningar;
Beställde från ettans mopeder för andra gången (första gången under förra året problemfritt). Beställning gjord söndag 12/5, paket anlänt mån 20/5 utan något som helst krångel och allt var enligt min beställning. Jag ringde i torsdags och han svarade direkt i telefon och sade att grejerna var på väg, så även denna gång har jag inget att klaga på
Beställde från ettans mopeder för andra gången (första gången under förra året problemfritt). Beställning gjord söndag 12/5, paket anlänt mån 20/5 utan något som helst krångel och allt var enligt min beställning. Jag ringde i torsdags och han svarade direkt i telefon och sade att grejerna var på väg, så även denna gång har jag inget att klaga på

- pangerva
- Forumsponsor
Vad var det du hade uppfunnit?ughla skrev:Här kommer mina uppfinningar;
Så hemligt att du är på väg till Draknästet kanske?
- andreas hansson