Ha-ha jo som de flesta nog begriper kommer tråden att leva vidare...för vad blev det för *fordon* jag skaffade mig självklart en SAAB...hittade en ruskigt charmig snetrea när jag var och köpte en moped åt en bekant..

bilen var till salu och jag tvekade inte en minut på att vilja ha den..

jag blev nu tredje ägaren till bilen..de båda förra ägarna var äldre gentlemen så den är ruskigt fin invändigt,den har gått i jämtland så den är oxå fri från rost, dock inte färgbättringar

den var besiktad senast 1980 så idag var det dax för den hos bilprovningen direkt efter att jag hämtat den..lite bilder på åket..
lägg märke till nummerskylten ANT

betyder ju myra å bilen är ju röd så den döptes raskt till römyran..
här står den nu inför bilprovningen för första gången seda 1980..
gick ju riktigt hyggligt med tanke på att bilen är över 50 år...handbromsen strejkade på ena bakhjulet och ojämn bromsverkan bak det var det enda...
bilprovaren berömde bilen för den rostfria karossen, till och med hjulhusen hade klarat sig..

så nu har jag en månad på mig att greja till bakbromsarna så det borde ju fixa sig...
har påbörjat *oppblankningen* lite oxå..den blir helt klart bättre, synd på färgbättringarna bara..men den får rulla så här i sommar i allafall..
satt tills halv nio på jobbet å polerade i kväll, har fått ge upp å tar andra halvan på lördag..

är drygt som fanken att få den hyggligt röd
inredningen är ju faktiskt riktigt snygg, med golvmatta från en sport dessutom..
den blå fula papperskorgen ska dock därifrån..
fick ju oxå en riklig uppsättning med extradelar med på köpet mycket av det nytt i originalpåsar och kartonger..

återkommer med mer så småningom om römyran