56:an skrev:En köpesannons ja... Jo, det är ju klassikern och det är nog så mopedskrotarna jobbar. Det blir ju ingen annan som bjuder över då, man har säljaren för sig själv och kan välja och vraka
Inte dumt alls!
Och dessutom endast 10km hemifrån...
Jag har gjort så ibland också, men utdelningen har inte varit lysande. Av någon konstig anledning blir jag varje gång erbjudan att köpa minst en DT50
Raketsport skrev:
Den där stummis är inget att ha , den kan du kasta åt mitt håll.
(Bra köp!)
Haha!
Ganska nöjd med detta köpet
Det var en farbror (70år) som ringde på min köpesannons och sa att han hade två gamla mopeder i källaren som bara skulle bort.
Den där Frammopeden vet jag inte riktigt vad jag ska göra med, men stummisen gillade jag 2 st nya däck fick jag med också!
Frammoppen är jag sugen på om du ska sälja den nån gång
Lasse väss skrev:Frammoppen är jag sugen på om du ska sälja den nån gång
Då kan jag nog till och med erbjuda hemkörning!
Jag har nämligen tänkt hälsa på Martin i Nusnäs inom kort
Jag ska ta lite mer bilder åt dig, så får du ge mig ett bud sedan!
Skicka din mail i PM, så kommer mer info ikväll.
carl76 skrev:Mustang cross special-65 är mitt senaste inköp,saknar krök,ljuddämpare och har trasig bakskärm så är det nån som har några saker så hör gärna av er.
Oj den var udda, har aldrig sett en cross special som sett sådan ut förr.
Lasse väss skrev:Då så: Here we go again fick köpa plintar, skruv och lite virke, tunnan anländer ju i morgon ! 90 kvadrat altan blir snart 105
Nja ! Såg att Makitan var fulladdad och att tunnan inte dyker upp än, sååå... bygger väl ut dryga metern till då, får nu plats med en ute-dusch !
Undrar om vi inte skulle ha ett moppe-möte eller rally i Nusnäs något år ? med grill och efterfest här ! Fina små asfaltsvägar finns i ett virrvarr här omkr..
Nää, vi har ju inga mopeder sen tidigare....
Modell "stummis" men i modernare utförande, den heter Ekonom 1185 och är försedd med bakfjädring. Fanns 1966-68
erlan skrev: och var har du hittat dom söta små fjädrarna?
erlan
www.fjadrar.se de har artikelnr C02100260750M inte helt gratis men bra att ha att göra med.
Hur stor nytta de gör vet jag inte riktigt men som placebo funkar de bra