Efter en stunds funderingar.

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
ilo55cc

Efter en stunds funderingar.

Inlägg av ilo55cc »

När jag vridit och vänt på tyskcyllen till ilon ett tag tog nyfikenheten över. Fram med gradskivan,här ska mätas durationer. 120 grader på spolarna såg väl hyggligt ut men en avgasport på 145 grader !!! Nej,nej,nej. Inte konstigt att det aldrig blivit någon riktig snurr.
Efter en stunds filande hamnade den på 165 grader,får räcka så länge. Passade även på att bredda lite. Insuget har ju en bra storlek sen förut och durationen fixas lätt med en lucka i kolven,7mm fick det bli. Jaha då återstår bara provkörning så bort med puchcyllen på monarscootern och dit med tysken fortfarande ihop med ett topplock från puch(kanske maxi)
och bing ubåt och jamarcoldämpare. Resultatet blev en klart varvvilligare och rappare motor än tidigare försök med tysken . Har inte provkört så hårt än då jag satte i nya kolvringar men med drevning 13/24 har jag åkt nästan 60 utan att varva ur för fullt så lite mer finns nog att hämta. Drar fortfarande bra på låga varv.
Användarens profilbild
ilo55cc

Inlägg av ilo55cc »

Har än en gång provat min 15mm kinabing då insugningsröret till ubåten gick av. :furious:
Vilken j-vla sk-tförgasare. censored_talk . Fullständigt omöjlig att få ordning på. Nål och nålmunstycke kan inte passa ihop,med nålen i nedersta läget drunknar motorn vid fullgas,upp till halvgas går bra. Har provat med både fast ock ställbart munstycke men ingen skillnad.
Nu är röret lagar igen och ubåten på plats,gudskelov, och kinabingen förpassad in i glömska.
Skriv svar