köpte en bing 15mm förknasare på tradera men den verkar strula
Går inte att ställa in tomgången (händer inget) måste ge lite gas annars dör den är det någon som har samma problem eller ska jag försöka skaffa en orginal bing 15mm??
56:an, just trotteln är väl problemet då den är lite större än den till 12mm förgasare, jag har vanliga, men jus till 15m har jag inget alls.
Sen har jag för mig nålmunstycket var annan gänga? Vågar inte svära att det var så dock.
Iaf, jag har också en sån där kopia som jag testa på min Transportmonarped, även den var lite kinkig, var lite testande innan det ville fungera ok. En annan sak med dom är att chokefjädern är så hård att man knappt kan få dit den då man satt dit vajern, samt att hålet i huset för chokevajern är för litet så man måste borra upp det för att nippeln ska gå igenom.
Ställbara munstycket som följde med var också dåligt.
Amarace skrev:56:an, just trotteln är väl problemet då den är lite större än den till 12mm förgasare, jag har vanliga, men jus till 15m har jag inget alls.
Sen har jag för mig nålmunstycket var annan gänga? Vågar inte svära att det var så dock.
Iaf, jag har också en sån där kopia som jag testa på min Transportmonarped, även den var lite kinkig, var lite testande innan det ville fungera ok. En annan sak med dom är att chokefjädern är så hård att man knappt kan få dit den då man satt dit vajern, samt att hålet i huset för chokevajern är för litet så man måste borra upp det för att nippeln ska gå igenom.
Ställbara munstycket som följde med var också dåligt.
Jag har köpt trottel till 17mm ubåt (tror jag det var iaf) och sågat ett spår för stiftet med ett bågfilsblad. Har inte kört med den ännu men jag tror det funkar. Ser ut att göra det iaf.