sachs lägger av när den blir varm
sachs lägger av när den blir varm
Hejsan har en sachs som lägger av efter bara nån minut när den har blvit varm sen helt omöjlig att starta men när den väl är kall igen så startar den igen och går till sen blir varm. Misstänker att det är kondensatorn eller tändspolen men jag byte dom förra sommaren så vill gärna höra vad ni andra har att säga.
-
Gnistan ska orka hoppa 5 mm i fria luften annars orkar den inte hoppa när den ska hoppa förbränningsrummet under tryck.
Ta ett stifft knip av elektrod bryggan håll på på 5 mm avstånd o kicka så ser du omm den är stark nog.
För att kolla kondingen så kan sätta dit en extern konding som du kopplar mot dödarsladden helst så nära motorn som möjligt glöm ej jorda kondingen, sen kan du ju faktiskt köra med den externa inkopplad hela tiden de mår ju faktiskt bättre utanför tändplattans varma miljö.
Ta ett stifft knip av elektrod bryggan håll på på 5 mm avstånd o kicka så ser du omm den är stark nog.
För att kolla kondingen så kan sätta dit en extern konding som du kopplar mot dödarsladden helst så nära motorn som möjligt glöm ej jorda kondingen, sen kan du ju faktiskt köra med den externa inkopplad hela tiden de mår ju faktiskt bättre utanför tändplattans varma miljö.
För min del så rekomenderar jag alltid att satsa på utanpåliggande tändspole och plasera kondesatorn ute vid tändspolen samtidigt, det är oftas värmen under svänghlulskåpan som knäcker dem i förtid. Bäst är givetvis ett nytt brutarlöst tändsystem men det är dyrt o fodrar mer pyssel för att installera.