Ännu en härlig moped slaktad för att säljas i delar :(

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Pälle

Ännu en härlig moped slaktad för att säljas i delar :(

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla in denna;

http://www.tradera.com/Ram-Monark-Monarscoot--auktion_103066152

Resten av moppen finns också till salu på Tradyra. Till o med motorn har styckats :( Jag blir lite ledsen när jag ser sådant. Den har ju en fantastiskt patina, tänk att bara fixa det mekaniska och sen behålla den som den är. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Re: Ännu en härlig moped slaktad för att säljas i delar :(

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Ännu en härlig moped slaktad för att säljas i delar :(

Tänka sig, jag gissade rätt vem mopedmördaren var innan jag klickade på länken..

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, moppemördare :D Ja det är väl inte första gången det händer. Men alla får göra som dom vill, handlar det om att maximera intäkterna för en moped man vill sälja så är det överlägset att sälja i delar...tyvärr. Man måste ju finansiera sin hobby på nåt sätt :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det jäkliga är ju att den personen är medlem här också, man kan ju fundera på vilka avsikter den personen har här att göra......uppköpare??? <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->uppköpare som sedan slaktar moppar gillas inte. ska de slaktas ska de va okomplett o helt ruttet o utom hopp för räddning,. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Medlem eller inte, Jag tror inte personen har så stort intresse av moppar utan det är pengar det är frågan om. :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har nog klargjort min inställning till dessa mopedmördare förut men om någon missat så kommer det igen: mistick_badwords J-vla marodörer! Kan man inte finansiera sin hobby på annat sätt än att förstöra bra objekt så ska man ägna sig åt annat, virkning eller nåt. Har sedan länge bojkottat dessa säljare på tradera även om det är delar man behöver ibland, så länge vi handlar kommer de att fortsätta. Att dessutom ha mage att fråga på ett forum för samlare och entusiaster vad man kan tänkas få för delarna vid slakt är för mig obegripligt. <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Synd att det blivit som det blivit när den klarat sig i över 50 år, såg ut att ha haft en häftig patina också.

Jag funderar också på att skrota ner en av mina mopeder, inte för att tjäna pengar då, utan för det verkar inte finnas något större intresse för den i körbart skick.. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vad e de för moppe du ska skrota då anders?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har slaktat en novolette villket var väldigt kul då jag både fick plats och pengar för fler projekt och jag slapp jävlas med den. Är det inte bra att det säljs delar på tradera så att man själv kan köpa dem så att man kan få ihop till en hel moped? Jag köper och säljer en del på tradera och det är för att kunna finansiera min hobby men det är ju ändå de personerna som är på tradera som bestämemr priset. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo tack nog syns det att somliga har pengar när det köps prylar på tradyyyra..det vill ja lova..man får ha väldigt välbetalt arbete om man vill ha en pryl där..håller med Lord helmet med flera angående slakten av många fina objekt..har själv oxå börjat bojkotta moppeslaktarna eftersom jag sett flera fina mopeder skrotas på sistone..blir bara färre å färre kompletta objekt kvar på det viset..själv säljer jag delar från moppar som är utom all räddning när jag avvecklar pryttlar.. :) men ofta blir ju det mesta kvar.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
JanneHagnell

Inlägg av JanneHagnell »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, trist men tyvärr är det ju så att alla har rätt att göra vad de vill med sina grejer. Har hört om bilskrotare som fått in superfina och välvårdade gammelbilar och försökt köpa dem men nix, ägaren KRÄVER att de skrotas och inget annat (devisen tror jag är att "kör inte jag den ska ingen annan heller göra det"). Där kan man ju inte ens skylla på girighet... :roll:
Jag är mycket fascinerad av Tradera men jag säljer mest (knappt några moppedelar, dock) och fascineras ofta över hur folk drabbas av bjudningshysteri och ger mångdubbelt vad man kan få ge på en marknad, betalar mer för en motordel än vad man kan få en hel motor för osv.
Det som är tråkigt med moppehobbyn är att många i min ålder drabbas av återfall och nu har bra inkomst och kanske barn på väg hemifrån och bara SKA ha sin ungdomsmoppe, kosta vad det kosta vill. Och då åker förstås priserna i taket. Inte så konstigt att grabbmoppen nr 1 (?), Puch Dakota, kan vara rent löjligt dyr... :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_

NiklasHögberg skrev:vad e de för moppe du ska skrota då anders??
Mustangen som ligger på blocket.. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Duett_Anders_ skrev:
Mustangen som ligger på blocket..
Vilken av dom? <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_

Pälle skrev:
Duett_Anders_ skrev:
Mustangen som ligger på blocket..
Vilken av dom?
Har bara 1 tillsalu för tillfället, och det är denna:
http://www.blocket.se/kalmar/Mustang_cobra_24636217.htm?ca=18&w=1

Verkar inte vara något vidare större intresse för denna modellen, mambor och Cross B verkar det dock vara stort intresse för, dom blir sålda direkt.
Satte själv ut en cross b på blocket, och blev nerringd.. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar