Måste nog ta itu med att fixa min 1185 i år (är ju en -1 egentligen men kromen är övermålad), iaf så man får den brukbar.
Måste dock hitta hjul till den (och alla andra moppar jag har) först.
hoppas jag hittar hjul till min 1185 a oxå då i sommar så jag kan sätta ihop det hela till hösten...flintan jag har över är ju handväxlad vet inte om det var så på dem eller om de var fotväxlade.. kan bli nåt av den hur som haver...
Jossan eran var ju ett riktigt fynd...blev hur fin som helst när den blev rengjord..
Den ser finare ut på bild mot vad den är.
Tanken är rengjord med en näve skruv och förgasare står på tur. Ska också se över styrlager och hjullager som troligen är snustorra. Inte speciellt sugen på värmenyp när man är ute och kör.
Pst. söker en bild på en orörd 1185-1 till hemsidan
Grunkor & mojänger 2013 kanonväder.. tog inte så mycket bilder.. Frän HPD... Rätt udda eller...? Miljövänligt...
Vi åkte till Kvarnen & åt, sen körde vi runt Korssjön hem ,mindre kul för ottrimmade uppför.. ...nu vet jag då 1279:ans pipa jobbar för fullt... \m/
sen grillning vin/öl/whiskydrickning & svammel....
BFC, en sån hade jag när jag var tretton. Helidiotisk konstruktion, att den bara gick att sälja... Finns ingen frikoppling, motorn stannar när cykeln stannar