Vädret..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

56:an skrev:Det ser ut som somrarna här nere förr! :shock:
Om du beger dig utanför hemkvateret så är det inte så svårt att hitta här i söder heller...
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Raketsport skrev:
alf-johan skrev: Här skulle det behövas lite (mycket) regn, den j-a pollen äter upp mina lungor :xnågon mer som känner av det :?:
Samma här. Jag hade svårt att andas igår, kanske till stor del för att vi gick på bortre betesängen och rev upp pollen från gräset. Trädgårdsmöblerna har varje dag ett täcke av gulgrått damm, gula av pollen och grå av vägdamm.
Klockan 10 i morse var det 26 grader så det lär inte komma regn idag heller
Det var i går det var som värst för mej också, så i dag blev det större dos bricanyl, och ett besök hos kiroproctorn, jag har ju sådan där Kol, så då blir det värre , men inte varje år , vissa år så är man mer känslig, så är det nog för dej också, Kiropractorn hjälper mig med att räta upp bröstryggen, och då fungerar andningen bättre. :D
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Idag var bilen gul när jag kom ut till parkeringen..

Varmt å soligt har det varit också.
Bild

/ P
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Kan inte riktigt förstå det här, det verkar vara soligt och varmt överallt utom just i Kalmar. I dag har det varit 11-12 grader och blåsigt. Sol kanske men det har inte känts nån värme, snarare mer som en tidig vårdag.

I morgon lördag är det Kalmar Mopedunions årliga rally och just när det är ska det komma in ett regn enligt prognosen :shock:

Det enda man kan hoppas på är att prognosmakarna har fel och visst har dom det den här gången... :wink:
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Kan det vara så att Kalmar är en form av "kallt hav" (kall mare), i så fall har du nog svaret där :lol: kommer alltid kyla från havet (om nu Östersjön kan kallas för hav) :D
Forumsponsor

Ja, ett innanhav kanske... Det låter troligt att namnet betyder "kallt hav". Cal-mare mopedunions årliga unionsrally blev i alla fall en blöt tillställning men förvånansvärt ytterst få sura miner för den skull. Kanske folk är vana vid vädret här? :roll:

Det kom folk ifrån när och fjärran och somliga hade kört moped sju-åtta mil till rallyt men dom flest kom nog från Kalmartrakten och körde moped till rallyt men en hel del kom också med bil och släp med mopeden på.

Jag klarade mig ganska torrskodd då jag stod som vägvisare med ett lånat paraply som tak över huvudet. Sen hjälpte jag också till lite med korvkokning inomhus så det var inte så besvärligt för min del utan mest roligt och kolla på mopeder och allt folk. Knappt några jag kände förutom dom jag lärt känna i mopedklubben men det är OK för mig.

Nåt jag gillar är att fotografera och det kommer nog bilder framåt kvällen för jag har inte laddat i dom i datorn än.
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

+24 på kvällskröken.
Bild

/ P
Forumsponsor

Det åskar som bara den utanför och det kommer häftiga regnskurar med stora droppar som smäller på fönsterblecken. Jag har datorn igång men är inte lika orolig längre nu när man är helt bortkopplad från koppartrådarna utomhus :wink:

Ska det komma någon smäll nu så får det vara från elströmmen så jag tror jag släcker datorn nu och jag är ändå så trött efter dagens mopedrally och alla intryck där. Det var tidigt också jag var där vid åtta och cyklat genom hela stan säkert en mil så nu får det vara sussedags...
  • :offtobed:
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

I går kom det 10mm regn och åskan gick riktigt trevligt luften blev ren och fin :D
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

+30 här i tunnan i natt kl 02.00 :lol:

Bild

Bild
Forumsponsor

alf-johan skrev:I går kom det 10mm regn och åskan gick riktigt trevligt luften blev ren och fin :D
Jag har ont i huvudet nu och då brukar jag kolla här

http://www.smhi.se/vadret/nederbord-molnighet/2.380

och då såg jag åskovädren låg i södra Sverige söder om Mälaren kan man säga.

Det är så typiskt... Lågtryck och åska så gott som alltid i söder men då och då i norr men mest är det alltid här nere :evil:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Du Lasse, är det inte en lite väl avslöjande bild på Lena :whistle2:
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

05 i morse från vardagsrummet. Solen lyser på månen så det blev ett ordentligt sken.

Bild
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Har inte kollat termometern så noga idag, gick fint å ta en moppetur iaf:
Bild

På em blev lite offroadkörning så att klämman mellan böjen å ljuddämparen lossnade, div. pinnar som fastnade här och var så att bl.a. fotbromsen sattes ur funktion.. Hem så fick det bli landsvägen:
Bild

/ P
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

I dag +9 grader på morgonen , sommaren gör ett litet uppehåll :lol:
Skriv svar