Köpte denna BMW K75 i fredags, motorn på den är egentligen en vriden bilmotor alltså inte den vanliga boxermotorn, den svarta kåpan på högersidan är oljesumpen och på vänstersidan ligger det tre cylindrar på rad.
Kunde inte motstå att köpa den då den var tokbillig (Kostade ungefär som fin E-Type), det är endast en ägare på den och den är nybesiktigad, nyskattad, nyservad med alla oljor och nya Pirelli däck i höstas, det medföljde även ett helt nytt 30A batteri i kartong, det fäljde även med BMW original packväskor men jag är rätt så kort så jag fick problem med att få över benet när dom var monterade. Det är inte världens roligaste cykel men komforten är gudomlig, jag har haft ett par HD innan och det här är rena limosin känslan , fick en lite chock när jag skulle försäkra den, helförsäkring går på 101kr i månaden
zappafan skrev:Du måste skoja lite, jämföra 1700-tal (H-D) med nutid....
Den sista HD:n jag hade var faktiskt en 2004 årsmodell alltså 16 år nyare än denna, och du har rätt det går inte att jämföra.Var ute och tog en 12 mila tur igår kväll utan att fingrarna somnade
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Står i valet och kvalet om jag ska ta bort vindrutan på den, det är jättebekvämt att inte få fartvinden i ansiktet men jag är som sagt rätt så kort så jag får över kanten precis i synfältet.Det går inte att ta av den i överkant får då försvinner ju böjen? Det är lite gubbvarning med rutan också (Fyller ju bara 50 år nästa år)
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Jag tycker du ska ta bort rutan dels blir den snyggare och så får man ju känna fartvinden det tycker jag är en del av tjusningen med hoj.
Jag har aldrig haft ruta på nån hoj som jag har haft.