Mopeden stannar vid lutning och flödar

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
puchdakota72

Mopeden stannar vid lutning och flödar

Inlägg av puchdakota72 »

Har problem med min moppe, när man kör i uppförslut så stannar den eller går hackigt, varför flödar den över , har bytt flottör och rengjort.
Det verkar ju vara något fel med förgasaren.
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

Spännande. Jag har något liknande problem med en Hva flinta. När mopeden står på stödet så dör den om den står på tomgång ( någon vidare tomgång är det inte heller) har skruvat in tomgångsskruven fullt på encarwi förgasaren men det blir ingen högre gång. Jag hade en teori om att det var ett för dåligt självfall för soppan så att det inte rann in tillräckligt ner i gasaren men det var inte felet för mig. Jag prövade en annan gasare som var någon millimeter större och då hade jag en betydligt bättre tomgång. Min moped stannar/ hackar inte i uppförs backe men gör precis som din, att den flödar över lite grann och jag har rengjort min gasare i ultraljudstvätt. Den fyrtakter också väldigt lätt i mindre nedförsbackar. Sorry för lite tråd kap :oops:

Någon jag tror du ska undersöka är hur bra soppan tar sig ner från tank till förgasare då det blir en annan lutning.
bodda

Inlägg av bodda »

flotörnål sätet är nog dom saker jag skulle titta på + tidigare sagt
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

Jag kan erbjuda ännu mer information då jag har fått ordning på mitt problem. Mopeden fyrtaktade så hemskt så jag köpte ett ställbart munstycke. Efter det blev mopeden sig aldrig lik. Jag justerade förtändningen och öppnade lite mer för brytarna och satte dit original munstycket. Nu så fyrtaktar den inte alls i nerförsbackarna och den går som en moped ska göra dock så vet jag inte om den fortfarande flödar över men jag skulle tro att den inte gör det.

Så om det är så att du har nyligen satt dit ett ställbart munstycke så kan du ju prova med ett fast om du har och se om problemet försvinner.
Skriv svar