MEKBORD! TIPS & IDÉER samt renovering av Apollo Moto

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finfint! Hörapparatsbeige är den väl :D Är det din NSU i bakgrunden, mäktig pjäs! <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det ser onekligen ut som en RO 80 <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stämmer bra att det är en RO80, han har två :D Det är förra ägaren av Apollon som har dom, det är han jag skrivit om i en annan tråd som har 42 veteranfordon varav 39 körbara :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Skönt att se fler än jag som gillar flera nyanser av brunt , och då
även på mopedfronten - själv är jag rätt svag för rostbrunt....och då
inte i kalsongen :P <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det blev lite provmontering i dag för att få grejjerna att passa, här kommer några bilder.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Och Julstämmning ska det vara även i garaget tyckte sambon
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt Nice slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fanken va fräck den blir... :) :cool2: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nice - men har ramen varit penselmålad?Puchmotorn ser fin ut - kanske du säljer den framöver, jag är intresserad. <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad glad jag blir av era kommentarer :D :D :D
Ramen har varit omlackad tidigare med sprayburk och denna "skitbruna" färg, men den är inte så långt ifrån orginalkulör.
Hahaaa, vad kul att ni gillar den. Till salu,,,, njaaa, jag vet inte det, jag tänkte ha den som busmoppe men jag har en Novolette 3611 F från 1956 till salu som gör närmare 50km/t :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ger dig beröm ja med. den blir RIKTIGT läcker den där även om kulören inte e den finaste som finns, vårda den ömt. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Påminner om färgen på bäbisbajs :roll: . Kanske detta är brunfärgens motsvarighet till babyblå, babybrun :D Men... varför lackad puchmotor, de blir ju så fina när man polerar dom?

Vilken färg har du använt? Verkar ju gå jättebra att pensla, man får ju nåt som påminner om patina direkt och slipper det där plastiga stuket som en "finlackad" gammal moppe kan få. <!-- </EdIndex> --></div>
Hasse1

Inlägg av Hasse1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är färgen jag använt, en vanlig oljefärg för trä och metall, ute och inne.
Bild

Lacka eller polera motorn det är frågan, jag valde färg bara för att slippa polera flera gånger per sommar för att den ska hålla glansen. <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag tänkte på det med o polera som puch motorn blir ju riktigt fin med det :) hur blir det om man klarlackar efteråt ? <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm, måste kolla, det var ju en Teknos 90-färg nånting som jag lackade skoteretten med. Vet dock inte om den gick att bryta. Kanske är det samma färg? Den verkar ju flyta ut fint iallafall :D <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det var ju den färgen jag använde också. Min färgleverantör ska kolla om han kan bryta fram Duvblå till min "nya" 2000 :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar