Sommarnatt, ger en skön highway feelin.... skulle ut en liten V8 sväng & helt plötsligt var man i Umeå å fick en kopp kaffe hos goda vänner senare hemåt, men det kurra i magen snabbt åtgärdat, sen hemåt i natten.... tur man inte anammat amerikanska matvanor emellanåtPs. "Umekille" var ute å cruzade med sin Falcon..
Nu blir det dejt med kuddarna och täcket, ska upp o fara till Umeå o handla lite inför fixet av "nya" huset (färg, tapeter o.s.v.).
Är gruvsamt då man ska åka med släp o fara "tidigt" (för mig iaf).
Min -02:ans Indian PowerPlus tickade lite så jag trodde det var en hydraulisk lyftare som hade fastnat.
när jag hade bytt alla lyftare startade jag och 15 sekunder senare tog det riktigt djävla STOPP
hoppsan. man skulle nästan kunna tro det var en dragracingmotor som råkat ut för s.k. hydraulising. men jag antar att det är svårt fall av materialutmattning i kolven.
klarade sig resten av motorn? eller blev mera saker sönderbrutna av skrotbitar på fel ställe?
Tror det övriga klarade sig bra
tickandet var nog kolven som hade spruckit lite vi kolvbulten för det tickade lite väl "ofta".
Jag borrade upp cylindrarna till .040 och åkte över till Jörgen o honade det sista sen tror jag att jag är nöjd
det värsta var att jag fick köpa kolvar och packningar i USA eftersom det inte finns i Sverige men eftersom raset var för ca 3-4 veckor sedan så har jag fått hem grejjerna nu
håller som bäst på att kolla om ventilerna håller tätt, toppen fick lite spö men det är inga märken i ventilerna så vi får hoppas allt är ok