Med problem med min cylinder idag som skulle behövas borras om så började jag fundera om jag skall lägga pengar på det eller jag skall köpa en ny cylinder och då passa på att få lite mer kräm i moppen.
Vill inte att det skall bli ett monster utan bara få den lite viktkompenserad
Kollat lite på olika sidor på nätet och trimkitt som finns att köpa, vad är det för skillnad på den 12mm förgasaren som sitter på original och en som man får med i ett trimkit?
Hittade en cylinder 3,5hk med tillhörande kolv för 850:- och funderar om den fungerar med min nuvarande förgasare eller måste det även köpas en förgasare som passar till den 3,5hk cylindern?
Är ju ny på det här men var på förgasaren ser jag vad jag har idag, finns det någon beteckning på den eller är det hålet som vätter mot cylindern man mäter när ni säger 8,5 och 12mm förgasare?
Lynxlynx skrev:Är ju ny på det här men var på förgasaren ser jag vad jag har idag, finns det någon beteckning på den eller är det hålet som vätter mot cylindern man mäter när ni säger 8,5 och 12mm förgasare?
Stämmer och beteckning står på förgasaren typ 1/12/35
Senast redigerad av Pierre den 11 jun 2013, 09:52, redigerad totalt 1 gång.
på förgasarhalsen, eller flänsen där den sitter skruvad mot cylindern står det antagligen 1/8/xx.
du vill ha en som det står 1/12/xx på.
Man kan ju också borra 8an till 12, det är dock lite mer meck än att bara köra en 12borr rakt genom hela skiten om du ska få det bra.
Okej, skall ut direkt och kolla vad det står på min förgasare. Tack för tipsen...
Det stod 1/8,5/5 på den så det var den mindre jag hade, får se om man kanske köper ett helt trim kit då eller kanske kan hitta något begagnat på trader/blocket
Har inte upplevt att en 60cc cylle ur kartong med kyrkportförgasare förvandlar en sachs motor till en okörbar best... Utan mer att man upplever att "nu går ju moppen rätt så bra"
Satsa på en sådan o justera farten med gasrullen istället...
Trimmat är trimmat säger Polisen.För inte har det kommit någon lagändring om att det skulle vara ok med"viktkompensering" även fast det i vissa fall behövs..
Med vänlig hälsning,Fredde
Dessa cylindrar har en lite större gänga på avgasporten så du behöver även en adapter från s.k. 60 CC cylinder till 28 mm rör.
Sedan kan du köpa en s.k. kyrkportsförgasare på Tradera för ca 400 kr eller ännu hellre en begagnad original Bing Kyrportare om du hittar. Jag vet att en del har haft problem med att det sitter fel flottörlock på kopiorna men det kan du klara ut med affären du köper av så att de ser till att det blir rätt lock.