Har en flaka med en sachs 505/2 med en 3,5hk cylinder.
Jag misstänker att jag har fel munstycke på förgasaren då jag tvingas slira iväg på kopplingen men ska jag ha ett större eller mindre? Just nu har jag ett 70
Större eller mindre munstycke
-
men hur gör man med ställbara munstycken, om man ställer det där den går som bäst, kanske är det för snålt då (snålare än med orginal munstycket i varje fall)?Skunkworkz skrev:När man inte vet provar man alltid med ett större
munstycke, helt ofarligt för motorn medans ett
för litet kan resultera i en nypning.
hur en motor går "bäst" kan ju olika personer ha olika åsikt om. men ställer du munstycket så den går absolut snabbast så har du nog ganska mager blandning.
oldie: orginalförgasarna på dom motorerna är det nog inte många som skruvat med. men om du har rätt storlek på munstycke så börjar den bluddra nä du kommer till en lättare nedförsbacke. om den fortfarande går rent i en så brant nedförsbacke att det går märkbart tungt när du vänt och åker uppför den så är det farligt litet munstycke.
nyfiken fråga: exakt vilken cylinder har du? kännetecken, märkning mm. försöker hjälpa en granne att få ork i hans carrier. men det finns ju en myriad med cylindrar. och svårt att veta vad som är lämligt på en flaka.
ser fram mot rapport hur den går när du får den att funka.
erlan
oldie: orginalförgasarna på dom motorerna är det nog inte många som skruvat med. men om du har rätt storlek på munstycke så börjar den bluddra nä du kommer till en lättare nedförsbacke. om den fortfarande går rent i en så brant nedförsbacke att det går märkbart tungt när du vänt och åker uppför den så är det farligt litet munstycke.
nyfiken fråga: exakt vilken cylinder har du? kännetecken, märkning mm. försöker hjälpa en granne att få ork i hans carrier. men det finns ju en myriad med cylindrar. och svårt att veta vad som är lämligt på en flaka.
ser fram mot rapport hur den går när du får den att funka.
erlan