Mange skrev:Är det där som kallas köpetrim?? Nä tacka vet jag orginal.
Jo det är köpetrimm
Fast jag har inte så många moppar med köpetrim, 2 st
Dessutom ett antal som också är köpta men tillslöjdade av mig ca ett 20 tal resten otrimmade eller i bitar. <!-- </EdIndex> --></div>
Mange skrev:Är det där som kallas köpetrim?? Nä tacka vet jag orginal.
Jo det är köpetrimm
Fast jag har inte så många moppar med köpetrim, 2 st
Dessutom ett antal som också är köpta men tillslöjdade av mig ca ett 20 tal resten otrimmade eller i bitar.
Man kan också säga att det "var" köpetrim innan du satte dremeln i den <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag lyckades vid demonteringen av min E-type med konststycket att dra sönder ett av styröverfallen, så nu söker jag med ljus och lykta efter ersättning.
Någon som vet om det finns nya att köpa någonstans,
eller är det någon som sitter på ett par bättre begagnade ? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har hittat dessa på veteranmarknader i prisklasser från 20;- till 200;-/ st
Men det är ju inte säsong för veteranmarknader just nu, så jag vet inte, tradyra brukar ju dessa dyka upp ibland, i värsta fall får du väl köpa till compact så länge, dom är lite klenare, men funkar <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En som jag känner har plockat ihop en E-typ av en hög delar
jag har för mig att gaffeln var slut så han satte på en annan
jag ska fråga honom vad som blev över
jag träffar honom nog i helgen
(han betalade 200 för hela moppen komplett men nerplockad och lite sliten) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:) snacka om rövarpris på en e-type med sådana prislappar gör det ju inget om den är nerplockad.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Imorgon får jag en burk med "metallblå" med lite tur....
Sedan närmar sig blästring och lack också.
Med lite tur kanske man kan tillbringa mellandagarna i garaget med att börja montera?...vi får se... <!-- </EdIndex> --></div>
hammonddme100 skrev:
Med lite tur kanske man kan tillbringa mellandagarna i garaget med att börja montera?...vi får se...
Ha inte för bråttom med monteringen efter lack, jag brukar vänta minst 1 månad med grejorna i värme innan montering, för att lacken ska hinna "sätta sig"
Om man lackar med riktig färg, feltema färg sätter sig aldrig <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är lugnt. Jag ska skynda långsamt.
Har en masa annat att göra under tiden, putsa krom, byta gummidetaljer,
dricka öl, se över bromsarna, med mera med mera.... <!-- </EdIndex> --></div>