Om man t.ex kör ner i ett gupp och sedan upp igen, som om motorn får olika belastning, så börjar den rycka till (som den får hicka) kanske varannan sekund när man ligger på jämn gas
Det kan också förekomma om jag lättar på gasen för att sedan dra på fullgas igen.
Detta åtgärdas dock genom att peta till 2:a växeln igen eller lägga i friläge för att återigen lägga in 2:ans växel (endast 2 växlad) då försvinner rycke toch han går som vanligt igen.
Det kommer i tid och otid - Så det verkar röra sig om växelmekanismen(?) - Tyder det på att han är på väg att tappa växeln?
Störigt fenomen - tips?
Flintan rycker ibland
HejNRoos skrev:Är det inte så att du har ett aningen nött växelhandtag så att när du kommer i ett gupp och "rycks med" så för du handen framåt eller bakåt och på så viss ändrar läget för växelarmen?
Nej det kan det inte heller vara då jag bytt växelpetare och problemet kvarstod.
Motorn är genomgången och lager, packboxar mm är helt utbytt men förbaskade ryckeriet kommer tillbaka
Whups - skall tilläggas: Det är fotväxelMoondrip skrev:HejNRoos skrev:Är det inte så att du har ett aningen nött växelhandtag så att när du kommer i ett gupp och "rycks med" så för du handen framåt eller bakåt och på så viss ändrar läget för växelarmen?
Nej det kan det inte heller vara då jag bytt växelpetare och problemet kvarstod.
Motorn är genomgången och lager, packboxar mm är helt utbytt men förbaskade ryckeriet kommer tillbaka