det är grannens gamla taxi så den har gått imponerande 88000 mil med samma motor och låda

förra sommaren ville den inte hålla kvar backväxeln och så började turbon att ge ifrån sig lite oljud så jag tänkte att det var bäst att riva ur hela paketet och renovera för vi tyckte att hon var värd det.
allt gick bra och med hjälp av en bekant som jobbar på Möller bil (Vag)så fick jag hjälp med att ställa in dieselpumpen.
problemet är att biljäkeln sen dess inte går fortare än 90 knyck, vag-killen har inga idéer och just nu står bilen hos en liten bilfirma i närheten med bilel som specialitet, men nu har han också kört fast.
det verkar som den inte kan andas sa en kompis till mig och det är precis så den låter.
den verkar inte få upp nått turbotryck och den svarar sent på gasen men den varvar bra om än lite segt.
är det nån på forumet som är duktig på vw:s motorer så är man tacksam för förslag för vi har testat allt hittills och har kört fast

vi har kollat både tryckgivare och luftmängdmätare , kört utan avgassystem i fall katten har rasat, bytt en felaktig tryckventil, kollat felkoder tusen ggr, kollat och bytt alla tryck och vacumslangar. mm.
vad gör man

Hjääääälp

jag ringde till Möller bil i uppsala och han sa att sånt där brukar kunna dra i väg till både 10-20-30 tusen innan det är hittat och åtgärdat