Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Veteranaren
Inlägg: 194 Blev medlem: 17 okt 2012, 23:00
Ort: Tibro
Inlägg
av Veteranaren » 01 jul 2013, 21:12
hur skulle moppen gå med drevning 15-38?
kör nu med 15-34 men tycker att växellägena är korta.
ge tips på hur man drevar en monarped på bästa sätt så den har ork och går bra
disktant
Inlägg: 1124 Blev medlem: 20 jul 2010, 23:00
Ort: Stockholm / Mjölby
Inlägg
av disktant » 01 jul 2013, 21:20
Hur fort går den med nuvarande drevning ?
Senast redigerad av
disktant den 01 jul 2013, 21:20, redigerad totalt 1 gång.
disktant
Inlägg: 1124 Blev medlem: 20 jul 2010, 23:00
Ort: Stockholm / Mjölby
Inlägg
av disktant » 01 jul 2013, 21:22
Måste ut och räkna kuggar
min gör bara ca 52 men är stark och tappar inte varv i uppförsbackarna
jag har 17 fram, blir nu nyfiken på vad jag har bak
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840 Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
Inlägg
av pangerva » 01 jul 2013, 21:26
Om du har 17 fram har du väl fått ta bort trampaxeln.
Jag har aldrig hört att det skulle gå med större än 16 och inte ens 16 funkar på alla JLO.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Patrik
Inlägg: 5029 Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:
Inlägg
av Patrik » 01 jul 2013, 21:31
disktant skrev: Måste ut och räkna kuggar
jag har 17 fram,
Ja det måste du..
Mvh Patrik
disktant
Inlägg: 1124 Blev medlem: 20 jul 2010, 23:00
Ort: Stockholm / Mjölby
Inlägg
av disktant » 01 jul 2013, 21:37
Självklart fel av mig, får alltid för mig att det är 17 fram
men jag hade också 15-34
varför går min så sakta
Veteranaren
Inlägg: 194 Blev medlem: 17 okt 2012, 23:00
Ort: Tibro
Inlägg
av Veteranaren » 01 jul 2013, 21:43
disktant skrev: Självklart fel av mig, får alltid för mig att det är 17 fram
men jag hade också 15-34
varför går min så sakta
vad kör du med för setup?
disktant
Inlägg: 1124 Blev medlem: 20 jul 2010, 23:00
Ort: Stockholm / Mjölby
Inlägg
av disktant » 01 jul 2013, 21:54
Tyskcylinder med 40mm borr, 15mm Bing, Jamarcol
Men min avgasstos är lös så den läcker lite samt att kröken är ordentligt tilltygad i böjjen, kan tänka mig att det gör en hel del
Veteranaren
Inlägg: 194 Blev medlem: 17 okt 2012, 23:00
Ort: Tibro
Inlägg
av Veteranaren » 01 jul 2013, 22:03
disktant skrev: kröken är ordentligt tilltygad i böjjen, kan tänka mig att det gör en hel del
ja det stryper den så en ny krök kanske är någon å satsa på
disktant
Inlägg: 1124 Blev medlem: 20 jul 2010, 23:00
Ort: Stockholm / Mjölby
Inlägg
av disktant » 01 jul 2013, 22:13
Veteranaren skrev: disktant skrev: kröken är ordentligt tilltygad i böjjen, kan tänka mig att det gör en hel del
ja det stryper den så en ny krök kanske är någon å satsa på
Jag har en China krök liggandes, måste bara bocka om den lite
skall även ta en annan Tysk från hyllan, får se vad de gör för skillnad
Veteranaren
Inlägg: 194 Blev medlem: 17 okt 2012, 23:00
Ort: Tibro
Inlägg
av Veteranaren » 01 jul 2013, 22:35
disktant skrev:
Men min avgasstos är lös så den läcker lite
verkar vara många som har samma problem, hade själv detta problem med att den läckte men tog lite "avgasbandage" runt tosen sen på me kröken så bandaget täta mellan tosen och cyllen så var problemet löst
Veteranaren
Inlägg: 194 Blev medlem: 17 okt 2012, 23:00
Ort: Tibro
Inlägg
av Veteranaren » 01 jul 2013, 22:53
iallafall återkommer med hur den gick med 15-38
ilo55cc
Inlägg: 776 Blev medlem: 07 feb 2010, 00:00
Ort: Silverstaden
Inlägg
av ilo55cc » 02 jul 2013, 00:03
Sätter du dit större bakdrev varvar den mer och går långsammare.
Veteranaren
Inlägg: 194 Blev medlem: 17 okt 2012, 23:00
Ort: Tibro
Inlägg
av Veteranaren » 02 jul 2013, 01:14
ilo55cc skrev: Sätter du dit större bakdrev varvar den mer och går långsammare.
ok men om jag sätter dit 28 drev ibak då går han fortare??