Husqvarna mod 31.

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
reggaefisken

Husqvarna mod 31.

Inlägg av reggaefisken »

ja då har man fått tummen ur... och skaffat en rödqvarna.
Köpte den för någon månad sen men inte haft så mycket tid över till något intressant. Men nu har jag tid :D

Köpte denna med några låder "skrot" till. Bland annat en 98cc motor och något extra tändsystem, gamla papper och plåtar finns men trillat ut ur registret.

det jag har gjort på den är bytt kolv, ställt in tändsystemet, meckat med kopplingen och lite små fix.

Det som är kvar är att göras är att dra el, wirar, fixa handtag, måla detaljer, dekaler, byta däck, fixa bromsar och in registrera den

Bild

Bild
Dagen arbete....

Bild

Så en bild må min nya hylla med öl och skrot =D

Bild

Får hoppas jag får ha tråden här fast det inte är en moped
:oops:
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Ja, det får du :D

Jag gillar miljön i verkstan eller vad det nu är för hus. Det ser mysigt värre ut, särskilt på sommaren är det nog gutt där om det skulle bli för varmt ute :wink:
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

Idag har det hänt lite saker.
Fixat lite el och lackning.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag har ett problem, Hur trycker man ut en stor buckla i avgas systemet?
Och vad ska jag göra en avgaspackning?

Kommer med fler bilder när den är monterad.....
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

Var lite snabb i målningen och använde hammarlack till skärmarna....
Var inte det smartaste nu i efterhand men jag är hyfsat nöjd med resultatet.

Kommer nog bli en vit rand i mitten men det blir senare projekt.
Forumsponsor

Ge mig en närbild på växelmekanismen :idea:

Den här motorcykeln är enbart fotväxlad från fabrik, jag kan inte se det varit något länkage till tanken.

När jag drar mig till minnes tror jag det kan fattas en "trekantig" kromad kåpa över växelmekanismen, kan det stämma?

Observera att jag inte klagar, det är bara en notis. Själv bryr jag mig inte om det fattas nåt på mina veterangrejer, det kan vara en del av charmen ibland ser jag det som....
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

Här 56an får du din bild!
Vet dock inte vilken kåpa du menar? Eller är det den som sitter där?

Bara bra om du berättar saker som saknas, är alltid intressant
:D
Bild

Här är det fula avgasröret :(

Bild

och en gammal ful lösning av någon som smutsar ner mc:n

Bild

Ska snart montera i hop den färgen värkar torr......
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

Så monterat skärmarna.... och alla lampor funkar som de ska.

Saknas ett stag till bakskärmen som jag måste tillverka
därför den är så sne :(

Bild

Bild

Lite trött nu, ska ut och rikta och snygga till i morgon...
Forumsponsor

Hojen blir fin, är det du på bilden? :D

Fotograferat mot en stor spegel? :lol:

Vad har det varit i den lokalen från början??

Den växelmekanismen du visar ska nog vara som den är. Det var en likadan på den blå 31 lyxen som jag visade dig i en annan tråd.

Den röda liknande din som jag tittade på för ett par år sedan vill jag minnas hade en kromad kåpa över mekanismen men tyvärr har jag inga så nära bilder så jag kan kolla säkert.
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

Det är faktiskt en polare som hjälpte till, mycket roligare då.

Faktiskt ingen spegel, det är lysrör, blir sjukt bra ljus runt motorn och på golvet där alla "reservskruvar" ligger

Är jävligt intresserad av vad det är för kåpa. har nog inte sett det på någon, ska kolla upp det :)

Jag bor på en gård som heter tegelbruksgården som är från sent 1800tal.
den byggnaden har nog använts till många saker. Men har för mig det har varit grisar innan det blev förråd/mekar hörna. har funnits ett häst/nöt stall fast det brann för 2 år sen :(

betong delen är gjuten i två omgångar så tror det har varit en fåra där mellan. Finns lite olika beslag som tyder på olika saker både i och utanför huset.

Men alla husen på gården är gjorda av tegel och så där lagom rakt och jävligt lågt i tak...... men mysigt är det
Forumsponsor

Som länk mellan växelpedal och växelmekanism tycker jag du ska använda två vinkellänkar från Biltema som förmodligen är billigast. Välj M6 och mellan vinkellänkarna tar du en bit gängstång M6 + två låsmuttrar. Då är du så nära original det går att komma med nya bitar :D

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fasteleme ... ank-87244/

Bild
HSE

Inlägg av HSE »

För att få ut en sådan buckla på avgaskrök får man värma bucklan med svets till den är röd och sedan försöka trycka ut den inifrån med en stång med en kula i änden. Kommer man inte åt detta så får man svetsa på några pinnar, värma och dra i pinnarna samt kapa bort pinnarna och putsa efteråt. Snyggas är ju att försöka hitta ny krök!
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

Jag har original växelstång hemma, men den är för lång av någon anledning
Så när jag växlar ner så tar växelspaken i motorn och när jag växlar upp tar växelstången i motorn......

Så jag gjorde en ful lösning

viste inte att det fans vinkellänkar :shock: men det skulle bli mycket snyggare 8) Kan bli ett problem att sätta mutter underifrån. Det som sitter under är en tunn bricka med ett ner slipat bulthuvud (väldigt tajt)

Ska ta hem röret till min vän som har svets så får vi se om han lyckas lösa det, fast ett bättre rör skulle vara fint.

Någon som har?
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

jag har ju kvar växelanordningen om du vill ha den mä. med rör o mekanismen....kommer ju inte använda de ändå
reggaefisken

Inlägg av reggaefisken »

Har du det =O trodde det var en handväxlad du hade. men sänd bild på det så ska jag tänka
ply36
Forumsponsor

Inlägg av ply36 »

Får du över några delar till den där växel mekanismen så finns det en som gärna kommer över den då jag har en sport där växelmekanismen har kommit bort någon gång i tiden.
Skriv svar