Jap det var för stor cyllinder fot men det är ca3mm att ta bort och kanten är bara 4mm hög så de går nog bra att slipa bort.Patrik skrev:Här är en jämförelsebild mellan en Montana/Monza cylinder å typ en sådan som den du fått tag på:Patrik skrev:HUSQVARNA SPORT skrev: vad är det för cylinder 38mm men ett insug med 3 skruv vart hittar man ett sånt.
Finns tjock å tunn kjol på de cylindrarna.
Mvh Patrik
/ P
Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
-
finns det inga roliga cylindrar med 38 el 39 i borr.fatchance skrev:Det är dom klassiska racing-måtten 40 i borr och 39,7 i slag.erlan skrev:vad är det för cyl diameter på en sån?
antar att det är du som fyndat.
erlan
(Yepp, det är jag som har haft tur!)
Och Perka, du är hopplös!![]()
eller 39,7 vevar till vanliga sachs.
det roligaste jag hittat är en Hondacylinder.
erlan
- ZVEZDA M50
- ZVEZDA M50
Hej!56:an skrev:Den senare tror jag är en "The GEM". Jag har en sån jag ska köra till skroten. Sitter nån halv motor där fram annars komplett.
Fullkomligt korrekt, Howard Rotavator "The GEM".
Motor: J.A.P. 600cc sv Mk III
Alltså, 600 cm3 sidventiler, torrsump.
Trevlig gång, när de går som de skall...
Hej!
Du verkar intresserad och hemma på det här hör jag. Du ska få se en av mina som tack för visat intresse.
Det är en JAP 4A som sitter på en liten trehjulstraktor som ser ut som en bakvänd packmoped. Traktorn är gjord på en mekanisk verkstad i Grönskåra på femtiotalet på beställning av Björkshult Glasbruk.
Sen har jag en sexhästare också i delar och jag tror det kan finnas nån liten tvåhästare också eller om det är det andra engelska fabrikatet som är nästan snarlikt
Du verkar intresserad och hemma på det här hör jag. Du ska få se en av mina som tack för visat intresse.

Det är en JAP 4A som sitter på en liten trehjulstraktor som ser ut som en bakvänd packmoped. Traktorn är gjord på en mekanisk verkstad i Grönskåra på femtiotalet på beställning av Björkshult Glasbruk.
Sen har jag en sexhästare också i delar och jag tror det kan finnas nån liten tvåhästare också eller om det är det andra engelska fabrikatet som är nästan snarlikt

-
-