Cp-moppe renovering
-
Att det ska vara så svårt att komma på en lösning för ett vajerstyrt ställbart munstycke!!!? Någon som har någon smart lösning? Jag har vajer och kommer borra ett litet hål genom huvudet på munstycket o trä in vajern o surra ihop, vajern löper sedan under moppen över till den vänstra sidan där jag har ett hål i karossen bredvid sitsen. Där börjar mitt problem, vad ska finnas där? Jag vill ha en stilig liten skruv som jag kan snurra på men vad o hur? Hjälp mig
-
varför inte prova sig fram med fasta munstycken. de gjorde ja på min o slapp de där funderingarna.Hubbabulle skrev:Att det ska vara så svårt att komma på en lösning för ett vajerstyrt ställbart munstycke!!!? Någon som har någon smart lösning? Jag har vajer och kommer borra ett litet hål genom huvudet på munstycket o trä in vajern o surra ihop, vajern löper sedan under moppen över till den vänstra sidan där jag har ett hål i karossen bredvid sitsen. Där börjar mitt problem, vad ska finnas där? Jag vill ha en stilig liten skruv som jag kan snurra på men vad o hur? Hjälp mig
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
-
-
Re: Cp-moppe renovering
Long time no see. Kom av mig i uppdatering här i forumet men nu ska jag äntligen visa resultatet av allt slit.
Jag börjar med att berätta när katastrofen slog till. När jag provkörde den ordentligt första gången hände detta: Gummiupphängningen jag köpt original var för stor??? Så däcket kilades fast mot hjulhusets kant och skavde bort färgen helt
men jag samlade mig, tog istället spännband som upphängning och lyckades göra en riktigt bra bättringsmålning tack och lov!
Så nu är den klar så när som på ett vajerstyrt ställbart munstycke som jag har beställt grejer till nu. Så nu kommer en kavalkad av bilder på resultatet
Jag börjar med att berätta när katastrofen slog till. När jag provkörde den ordentligt första gången hände detta: Gummiupphängningen jag köpt original var för stor??? Så däcket kilades fast mot hjulhusets kant och skavde bort färgen helt

Så nu är den klar så när som på ett vajerstyrt ställbart munstycke som jag har beställt grejer till nu. Så nu kommer en kavalkad av bilder på resultatet
-
Och jag la till en tvist som knopp till karossöppnaren, en blomma jag lackerade i samma röda färg
-
Tonad ruta
Kabelhölje på plats och nytt läder vid vajern och så ser ni hur jag löste det med karosstoppet: en bromsvajer
Tryckknappar på ryggstödets klädsel
-
Min snälla svärmor Lotta har sytt ny klädsel, tack

Backspegel från en cadillac tror jag det var, hittade på en veteranmarknad. Dock nytillverkad
Även dragstartssnöret blev matchande svart
Hoppas ni tyckt att det har varit roligt att följa mig och min lilla ögonsten 
Snyggt och prydligt,och en härlig lack 

VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Ruskigt snygg cp-moppe hade en själv när jag en liten parvel fast den hade ett hjul fram och ett gäng
bak saknar den faktiskt men är det inte ett push alabama baklykta som sitter där.
bak saknar den faktiskt men är det inte ett push alabama baklykta som sitter där.

MCB 1189-72