Raketrally 20-21 juli
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
pnilz skrev:Jo det är alltid kul att få ett ansikte på ett namn. Hoppas du hittar en bättre gaffel till moppen den där har nog gjort sitt...Puchen skrev:Tack för en trevlig dag. Lite blött var det men man är inte gjord av socker ;) Kul att få lite ansikten bakom användarnamnen.
Tur det fanns svets så jag kunde få ihop framgaffeln på Gileran. Tack för hjälpen!
Danne
ska kika i kökslådan om jag har nån gaffel över...

..............................................................................................................................................................................................................................
Senast redigerad av 56:an den 22 jul 2013, 12:09, redigerad totalt 1 gång.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
En bild från lördagen med det "fina" vädret. Kameran var dyngsur och det blev oskärpa på därav. Tror faktisk ena har gått sönder i lördags.
Lägger upp bilder på hemsidan i eftermiddag, nu ska vi öppna utställningen och vara social och dricka kaffe i några timmar.

Uploaded with ImageShack.us
Lägger upp bilder på hemsidan i eftermiddag, nu ska vi öppna utställningen och vara social och dricka kaffe i några timmar.

Uploaded with ImageShack.us
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Kul hade vi
Ingemar och jag åkte upp på Raketrally. Stack fredag morgon. Först åkte vi på bilmuseum vid höga kustenbron, sen hämtade vi Raketaren och kollade in hans mopeder.
Väl på plats i Vännäs så mötte vi Jossan och Mona lite halvsent på fredagskvällen.
Körning i lite fuktig luft på lördagen, svåra frågor var det. Inga handlade om Puch.
Vi fick sen visning av Vännäs motormuseum, det var en klar pärla, massor av kul grejor, mer än vi trodde. Sen tog vi mopparna till ett annan närbelägen Cresentutställning, där gick det ju att gå hur länge som helst. Den har ni gjort bra.
En Mycket liten marknad på kvällen, men jag fyndade ändå lite Puchgrejor, sånt är billigt i Norrland tydligen.
På söndagen kom en riktig höjdpunkt, körning på bana. I min andra körning kom Puch på första, andra och tredje plats....
Det var helkul, hornen växte på både Ingemar och mig, vi gav järnet. Jag vann tredje pris tack vare att Mona inte kan räkna.
Vi fick också provköra Kalles Dixie, det var en kul upplevelse, gick som ett skållat troll.
Hemresan började hos Peo Åberg och hans vind, där fanns det grejor, sen åkte vi till MC museet i Umeå, Ingemar gick loss där.
Utanför Hudiksvall stannade vi hos en annan forummedlem, levererade en Dakota 67 och fick nåt Italienskt tillbaka. Den står kvar på släpet än, så jag har inte hunnit fota. Grannen ska ha den. Där fanns massor av roliga Puchmoppar att titta på.
Tack alla för att vi fick komma, det var så roligt att lära känna er mer. åk dit nästa år, det är värt resan. ( 140 mil för vår del).
Raketaren skjutklar

Big boss

Big boss 2

Innan start

Sånt här gillar jag, MCB hörna

Trevlig del av Vännäs motormuseeum

Vissa moppar måste lagas längs banan.

Väl på plats i Vännäs så mötte vi Jossan och Mona lite halvsent på fredagskvällen.
Körning i lite fuktig luft på lördagen, svåra frågor var det. Inga handlade om Puch.
Vi fick sen visning av Vännäs motormuseum, det var en klar pärla, massor av kul grejor, mer än vi trodde. Sen tog vi mopparna till ett annan närbelägen Cresentutställning, där gick det ju att gå hur länge som helst. Den har ni gjort bra.
En Mycket liten marknad på kvällen, men jag fyndade ändå lite Puchgrejor, sånt är billigt i Norrland tydligen.
På söndagen kom en riktig höjdpunkt, körning på bana. I min andra körning kom Puch på första, andra och tredje plats....
Det var helkul, hornen växte på både Ingemar och mig, vi gav järnet. Jag vann tredje pris tack vare att Mona inte kan räkna.
Vi fick också provköra Kalles Dixie, det var en kul upplevelse, gick som ett skållat troll.
Hemresan började hos Peo Åberg och hans vind, där fanns det grejor, sen åkte vi till MC museet i Umeå, Ingemar gick loss där.
Utanför Hudiksvall stannade vi hos en annan forummedlem, levererade en Dakota 67 och fick nåt Italienskt tillbaka. Den står kvar på släpet än, så jag har inte hunnit fota. Grannen ska ha den. Där fanns massor av roliga Puchmoppar att titta på.
Tack alla för att vi fick komma, det var så roligt att lära känna er mer. åk dit nästa år, det är värt resan. ( 140 mil för vår del).
Raketaren skjutklar

Big boss

Big boss 2

Innan start

Sånt här gillar jag, MCB hörna

Trevlig del av Vännäs motormuseeum

Vissa moppar måste lagas längs banan.

Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Lagas var väl att ta i
Avgasmuttern hade gängat upp sig.
Det var jätteroligt att ni kom upp till lilla Vännäs. Ni är hjärtligt välkomna när helst ni vill!
Jag hade gjort för svåra frågor i år, finns mycket att finslipa tills nästa år.
Vi hoppas att fler och fler lokala och norrländska entusiaster får upp ögonen för träffen, men även ni som bor söderöver. För vi är inte bortskämda med moped och mc-evenemang här uppe (bortsett från kortare stadskörningar).
56:an - Det är en banrally. Vi kör i flera heat 2 varav på motorstadion. Startar i grupp om tre. Nästa omgång så gäller det att köra så nära tiden som i det första heatet. Minst tidsskillnad vinner så man behöver inte ha trimmat för att vinna.
//Big Boss

Det var jätteroligt att ni kom upp till lilla Vännäs. Ni är hjärtligt välkomna när helst ni vill!
Jag hade gjort för svåra frågor i år, finns mycket att finslipa tills nästa år.
Vi hoppas att fler och fler lokala och norrländska entusiaster får upp ögonen för träffen, men även ni som bor söderöver. För vi är inte bortskämda med moped och mc-evenemang här uppe (bortsett från kortare stadskörningar).
56:an - Det är en banrally. Vi kör i flera heat 2 varav på motorstadion. Startar i grupp om tre. Nästa omgång så gäller det att köra så nära tiden som i det första heatet. Minst tidsskillnad vinner så man behöver inte ha trimmat för att vinna.
//Big Boss

Senast redigerad av Raketsport den 22 jul 2013, 16:57, redigerad totalt 1 gång.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson