Ser väldigt bra ut Ser lite dåligt på den här skärmen, visst är det tygklädsel? Så då är det en 69?
Inte så vanlig i den färgen, och den ser ju helt original ut, tom rätt framskärmar (iaf på den sidan som syns).
Är uppvuxen i precis en sån där, samma färg och allt (min Morfar hade den, 1980 när Morfar dog tog min far över den och körde med till 1997, jag skrotade den tyvärr sedan, ångrar nu att jag inte fixade den)
Ser väldigt bra ut Ser lite dåligt på den här skärmen, visst är det tygklädsel? Så då är det en 69?
Inte så vanlig i den färgen, och den ser ju helt original ut, tom rätt framskärmar (iaf på den sidan som syns).
Är uppvuxen i precis en sån där, samma färg och allt (min Morfar hade den, 1980 när Morfar dog tog min far över den och körde med till 1997, jag skrotade den tyvärr sedan, ångrar nu att jag inte fixade den)
Ja den är i bra skick, har gått på saltfria vägar på Gotland under hela sitt liv.
Trots det är en del svetsjobb gjorda av någon tidigare ägare, bland annat skärmkanterna bak. Tyvärr har man inte målat med saharagul som original-lacken heter, men det kan man ju fixa med en burk av rätt kulör. Klädseln är tyg med den klassiska spruckna galonen på förarsätet där solen legat på.
Det enda negativa just nu är en läckande värmeventil så mattan på förarsidan har blivit blöt. Någon som vet om man kan koppla förbi ventilen så länge genom att koppla ihop de två slangarna i motorutrymmet?
Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7