nollställ vdo hastighetsmätare
- Veteranaren
nollställ vdo hastighetsmätare
hej! skulle vilja nollställa min hastighetsmätare till monarscooten och undrar om någon här vet hur man gör detta på ett bra sätt?
Jag nollställde mätaren till min Monarped. Förutom att plocka isär den så att man har själva mätarhuset löst (glas och sarg, eller plastkåpa om du har en sådan måste bort).
Hjulen som visar siffrorna går på en metallstång. Denna kunde jag lyfta ur sitt fäste på ena sidan så pass mycket att det gick att snurra på hjulen för hand.
Om du har mätaren framför dig så kommer du nog på hur du ska göra. Annars kan jag ta en bild, men då måste jag leta upp mätaren först ;)
Hjulen som visar siffrorna går på en metallstång. Denna kunde jag lyfta ur sitt fäste på ena sidan så pass mycket att det gick att snurra på hjulen för hand.
Om du har mätaren framför dig så kommer du nog på hur du ska göra. Annars kan jag ta en bild, men då måste jag leta upp mätaren först ;)
Ägare av en Monarpeden M24 -56
- Veteranaren
man tackarantote skrev:Jag nollställde mätaren till min Monarped. Förutom att plocka isär den så att man har själva mätarhuset löst (glas och sarg, eller plastkåpa om du har en sådan måste bort).

Senast redigerad av Veteranaren den 28 jul 2013, 16:11, redigerad totalt 1 gång.