nollställ vdo hastighetsmätare

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Användarens profilbild
Veteranaren

nollställ vdo hastighetsmätare

Inlägg av Veteranaren »

hej! skulle vilja nollställa min hastighetsmätare till monarscooten och undrar om någon här vet hur man gör detta på ett bra sätt?
antote

Inlägg av antote »

Jag nollställde mätaren till min Monarped. Förutom att plocka isär den så att man har själva mätarhuset löst (glas och sarg, eller plastkåpa om du har en sådan måste bort).

Hjulen som visar siffrorna går på en metallstång. Denna kunde jag lyfta ur sitt fäste på ena sidan så pass mycket att det gick att snurra på hjulen för hand.

Om du har mätaren framför dig så kommer du nog på hur du ska göra. Annars kan jag ta en bild, men då måste jag leta upp mätaren först ;)
Ägare av en Monarpeden M24 -56
antote

Inlägg av antote »

Dubbelpost
Senast redigerad av antote den 28 jul 2013, 20:40, redigerad totalt 1 gång.
Ägare av en Monarpeden M24 -56
Användarens profilbild
Veteranaren

Inlägg av Veteranaren »

antote skrev:Jag nollställde mätaren till min Monarped. Förutom att plocka isär den så att man har själva mätarhuset löst (glas och sarg, eller plastkåpa om du har en sådan måste bort).

Hjulen som visar siffrorna går på en metallstång. Denna kunde jag lyfta ur sitt fäste på ena sidan så pass mycket att det gick att snurra på hjulen för hand.

Om du har mätaren framför dig så kommer du nog på hur du ska göra. Annars kan jag ta en bild, men då måste jag leta upp mätaren först ;)
man tackar :D bra beskrivning!
Senast redigerad av Veteranaren den 28 jul 2013, 16:11, redigerad totalt 1 gång.
Skriv svar