Det får man nog när man bokar frakten på nätet. Men sedan är det en annan sak när paketet verkligen lämnas till Schenker f.v.b. kunden.Dagonbert skrev:Jaha.. Tänkte precis skriva ihop en post om ettansmopeder och fråga om nån hade blivit blåst men hittade den här tråden först.. Vilket oflyt att jag inte kollade här innan beställning...
Jag valde ettans för att dom hade mest grejer "hemma" och 1-2 dagars leverans..
2013-07-26 kl 01:08 la jag ordern och pengar drogs via payson
2013-08-03 börjar jag bli grinig och mailar direkt och fyller i formuläret på hemsidan osv utan resultat
2013-08-06 kl 18 så får jag ett mail att grejerna är påväg MEN schenker har ingen info eller logg med min order, dom har ingen historik alls..
2013-08-07 (idag) ringer jag ettans och frågar varför jag inte kan söka mitt kollinr och varför schenker inte har nån info alls att dom har ett paket från honom. svaret "kolla i eftermiddag, det kan hända att det inte har gått iväg än" jag undrar ju förstås hur HAN kan skicka mig ett referensnummer och kollinummer som inte ens schenker har än!!! det måste man väl få när man bokar leveransen??
jag är allergisk mot dålig service och usel kundkontakt så jag kommer inte beställa därifrån nåt mer.
jag hoppas bara att allt kommer fram så det inte blir bråk...
Jag är också som så många andra missnöjd med servicen från ettansmopeder. Efter ett tag efterlyste jag betsällda tankgummin till E-Type som inte kom. Jag fick svar att det skickas på tisdag etc. Nytt besked varje gång...Till slut ilsknade jag till ordentligt och fick då beskedet att leverantören hade semester och de skulle komma senare. Det hade varit bättre att beställa från Rubbermek direkt och även billigare.
Det som är så djäkla störande är att det inte går att lita på besked från Ettansmopeder. Det är verkligen oansvarigt att svara med vad man uppfattar vara rena påhitt och kommer säkert att skapa helt onödiga dåliga konsekvenser för firman. Hoppas han läser detta och ser till att fundera på hur man bygger långvarigt förstoende med kunder istället för att bara få sälja en gång eller ingen alls.
En som jag uppfattar kanonfirma är Trimbutiken. Den killen går klockrent och t.ex. ringer om det är något han inte har. Likadant Twostrike, de meddelar direkt om det blir försenad leverans.
RN-motor har jag fått stöta på vid flera tillfällen, där verkar det som att beställningar ramlar bort. Eller så finns det inte och han väntar på delar...Jag undviker att handla där.
En annan firma som jag värderar mycket högt med på alla sätt är Puchverkstan.
Alvars är också pålitliga.