verkar djäkligt billigt för att vara bäst , men det kanske funkar bra om man inte ska ta ur det sista ur motorerna och ändå få mycket bättre effekt än vanliga Jamarcol mm.
verkar djäkligt billigt för att vara bäst , men det kanske funkar bra om man inte ska ta ur det sista ur motorerna och ändå få mycket bättre effekt än vanliga Jamarcol mm.
Ja det där piporna fungerar mycket bra. Jag kör 36an på Sachs med 74 CC Polini och 32an på EKF med Athena 80. Båda går riktigt bra (en bit över 100 med bra knuff).
intresant tabell.
den bjöd mig på två överaskningar.
att den cylindern kunde leverera så mycket effekt. har trott att ca 10-11 var max hk.
och att den klassiska gamla 70-talspipan var så pass med i matchen.
jag har alltid trott den matcade en cyl på ca 3-5 hk p.g.a. den tunna stingern.
och är det inte så att det finns dom som föredrar zyndappipan på sachs för att dom får ett bredare register.
erlan skrev:intresant tabell.
den bjöd mig på två överaskningar.
att den cylindern kunde leverera så mycket effekt. har trott att ca 10-11 var max hk.
och att den klassiska gamla 70-talspipan var så pass med i matchen.
jag har alltid trott den matcade en cyl på ca 3-5 hk p.g.a. den tunna stingern.
och är det inte så att det finns dom som föredrar zyndappipan på sachs för att dom får ett bredare register.
erlan
Håkan tog en dunk spettsad soppa (nitro) av misstag,siffrorna kan vara från den svängen i bänken.Men det intressanta är trots det dom inbördes olika skillnader som piporna har !
Sedan har durrationen nyligen ökats på dom cyllarna från tillverkaren har han konstaterat.Så dom är piggare mot förr.
En nackdel med de renodlade högeffektpiporna är att de låter väldigt hårt och vasst. Jag har gjort den här lösningen som brummar skönt på min E-type som är under renovering. Hyfsat effekt med ett Jamarcol 32 och egenanpassad överligande krök till EKF Athena 80.