Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Amarace

Inlägg av Amarace »

Va less man blir :(
I huset jag köpt är alla väggar klädd med nån gammal naturväv, alla rum är det målat en gång i tiden, förutom vardagsrummet. Kök och Hall gick det åt mycket färg, men det gick, så jag köpte färg så det skulle räcka i vardagsrummet. Men det suger så förbaskat, så på ca 6kvm vägg har det gått åt 5 liter färg nu inatt, och då har det knappt täckt nåt, flammigt o fult, så minst 5 liter färg till behövs. Tänkte inte på att det suger extremt då det inte är målat innan. (är ca 18kvm vägg kvar omålat = drygt 25-30l färg till)

Så nu blir det till att ändra taktik och riva bort skiten o tapetsera istället. o med min tur är det väl omöjligt att få bort.

Synd man inte gjorde det i kök o hall också.

Ska då aldrig mer måla nåt sånt....
Användarens profilbild
pnilz
Site Admin

Inlägg av pnilz »

zappafan skrev:Det måste vart fränt att se thumb_up ,är du kvar på Classic car week åxå?
Jo det var fränt dom åkte 140-160km/h på mage 10cm över vattenytan lite sjuka måste dom vara tror jag!

Blir inte kvar på classic car week är hemma igen nu!

Danne
Användarens profilbild
Jerka_59
Forumsponsor

Inlägg av Jerka_59 »

Amarace skrev:Va less man blir :(
I huset jag köpt är alla väggar klädd med nån gammal naturväv, alla rum är det målat en gång i tiden, förutom vardagsrummet. Kök och Hall gick det åt mycket färg, men det gick, så jag köpte färg så det skulle räcka i vardagsrummet. Men det suger så förbaskat, så på ca 6kvm vägg har det gått åt 5 liter färg nu inatt, och då har det knappt täckt nåt, flammigt o fult, så minst 5 liter färg till behövs. Tänkte inte på att det suger extremt då det inte är målat innan. (är ca 18kvm vägg kvar omålat = drygt 25-30l färg till)

Så nu blir det till att ändra taktik och riva bort skiten o tapetsera istället. o med min tur är det väl omöjligt att få bort.

Synd man inte gjorde det i kök o hall också.

Ska då aldrig mer måla nåt sånt....
Prova att mätta ytan med tapetklister som du rollar på, det kan göra att
det inte suger så mycket färg thumb_up
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11

Söker
Fram Speed
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Mer Gammlia ikväll, inte så bra väder men inget regn 8) ,Amazonklubben & PV klubben var på plats, lite dålig uppslutning tycker jag men folk är väl ute på semester... :sorry:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Skithäftigt Judson-kompressorkit som fanns att köpa på Hansen racing slider_score.gif ,höjde effekten mellan 45-50 % från ursprungs effekten, gubben pratade bred stockholmska & hade bromsat den för ett par år sen, glömde vad han sa för toppeffekt, men vridet kom direkt & fanns kvar hela vägen... thumb_up
Bild
Eftersom man är tillbaka på jobbet :cry: ,så blev det en Tunnbrödrulle & Kaffe... :wink:
Bild
Träffade på en barndoms/lumpar kompis så var ute å luftade sin renoverade Florida som han ägt sen han var 13... :thumb:
Bild
Nära man köpte en T-shirt, Job Andersson Folklivsfanatiker (P3- mammas nya kille..) :lol: :lol:
Bild
& yes det var annat än Volvo där åxå... :D
Bild
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Tack för en trevlig kväll, med lite dricka + varma mackor, Ilo-krizter & Gun... slider_cheers.gif

Hade man ett sånt här "jobb", skulle man gå på jobbet med ett leende på läpparna varje dag..kan omöjligt bli less dom växlingarna... :twisted:

https://www.youtube.com/watch?annotatio ... 63O7y6c_fY
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Vilka härliga Amazoner och PV som t.ex. den grafigrå PVn med femhalvor och den Roots-kompressormatade maskinen [flirt]
Dustern på videon kommer man inte heller att glömma i första taget, härligt sound och fina klipp :D
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

zappafan skrev:Mer Gammlia ikväll,
Nära man köpte en T-shirt, Job Andersson Folklivsfanatiker (P3- mammas nya kille..) :lol: :lol:
Bild
En tröja hade jag köpt direkt! MNK är ju skitbra!
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Finn ett fel!

Det kändes liksom fel när jag passerade klösträdet, var det inte en leksak för mycket?
Bild

Jäkla katter...
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

"titta matte vad jag har varit duktig" 8)
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Min samåka till jobbet kompis ringde nyss och var sugen på en moped :shock:

Han ville ha mig med i morron och titta på den, en Piaggio Ciao. Jag har knappt
sett dom på bild, är det nån som har/haft en sån och kan ge ett utlåtande. Bra eller skräp?

Han hade inte ens en moppe i tonåren så kunskapen är noll och intet om skruvande.
Men om annonsen stämmer hyfsat så kanske han bara behöver tanka och åka :wink: (känner inte för att bli heltidsmek åt honom):D

http://www.blocket.se/vasternorrland/Pi ... m?ca=4&w=1
Användarens profilbild
Jerka_59
Forumsponsor

Inlägg av Jerka_59 »

Hasse skrev:Min samåka till jobbet kompis ringde nyss och var sugen på en moped :shock:

Han ville ha mig med i morron och titta på den, en Piaggio Ciao. Jag har knappt
sett dom på bild, är det nån som har/haft en sån och kan ge ett utlåtande. Bra eller skräp?

Han hade inte ens en moppe i tonåren så kunskapen är noll och intet om skruvande.
Men om annonsen stämmer hyfsat så kanske han bara behöver tanka och åka :wink: (känner inte för att bli heltidsmek åt honom):D

http://www.blocket.se/vasternorrland/Pi ... m?ca=4&w=1
Nja inte så kul grejer dom där Ciao, leta rätt på en Puch Maxi istället om
han nu vill åka enpetare
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11

Söker
Fram Speed
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Raketsport skrev:Finn ett fel!

Det kändes liksom fel när jag passerade klösträdet, var det inte en leksak för mycket?
Bild

Jäkla katter...
Huh... en döing x_x
HillBilly
Forumsponsor

re

Inlägg av HillBilly »

Nej den bara vilar :D
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

kanske en lite Opossum som luras lite :oops:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Den kanske har fainting goat syndromet
( http://video.nationalgeographic.com/vid ... ting-kids/ )
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar