Däckfråga

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

Bild
På denna moppe hade jag SAVA däck köpta hos Dapra på Öland fungerade kanon fast man åkte fortare än 30 km/h
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

kan mycket väl vara så att dom är slut hos continental. men kan finnas kvar hos andra distributörer och återförsäljare.
själv skulle jag leta på ebay.de

erlan
tomaso
Forumsponsor

Inlägg av tomaso »

Köpte nyligen ett sånt där tyskproducerat däck och kunde läsa MADE IN CHINA på däcket. Snacka om falsk marknadsföring. Det är möjligt att det är ett mycket bra däck men det är förbannemig inte producerat i tyskland
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

En jobbarkompis (från forna jugoslavien) berättade att i byn han kom ifrån tillverkades ecco-skor :wink:
Dom gjorde skorna nästan färdiga, sen skickades dom till tyskland.
Där stämplade dom storleken och "Made in Germany" sen var dom klara för föräljning :cry:
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
JRA

Inlägg av JRA »

tomaso skrev:
Köpte nyligen ett sånt där tyskproducerat däck och kunde läsa MADE IN CHINA på däcket. Snacka om falsk marknadsföring. Det är möjligt att det är ett mycket bra däck men det är förbannemig inte producerat i tyskland
Fick hem 2 nya tyska Metzeler igår....Made in Brasil!
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69

En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Rolle

Inlägg av Rolle »

Fick höra av en gammal cykelreparatör att när Trelleborgs testperson, han som cyklade flera mil om dagen, gick i pension så slutade även många däck att tillverkas i Sverige. De, hävdade han, tillverkades istället i Afrika men märktes som vanligt Made in Sweden.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Vi lever i en tid av globalisering som det kallas. Gamla gränser suddas ut och ersätts med nya eller inga alls. De (eller det) som bestämmer vill ha det så. För yngre människor blir det oftast det normala men för äldre kan det istället bli något nytt och främmande långt ifrån det gamla som var förut.
60+

Det löser sig

Inlägg av 60+ »

Nu har jag mejlat däckonline om Continental-däcket och det har vita sidor. Den jag pratade med i telefon på knackig engelska sa att det inte var vit sida. Så problemet är löst
Skriv svar