Golden champ frågor från en rookie

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
kotten

Golden champ frågor från en rookie

Inlägg av kotten »

Har precis köpt mig en Golden Champ. Jag tittade lite på bilder på nätet och ser att det sitter någon liten svart behållare under sadeln, vad är det för något?

Hastighetsmätaren, satt den endast på GC och F50? Eller kan den kanske ha suttit på andra mopeder också.

Chokereglaget på styret, är även det något special eller går det att hitta?

Handtagen, är det GC unika?

Baklyset, hur pass unikt är det?

Och sist, de svarta fotplattorna, kan man glömma att hitta nya sådana?

Finns det någon vänlig som kan tänka sig att fota detaljerna ovan så man kan se hur dom skall se ut?
Användarens profilbild
ughla

Inlägg av ughla »

Ang fotplattor, sen är det självfallet upp till var och en om man vill handla därifrån men jag visste ayt jag sett sådana där iaf

http://shop.ettansmopeder.se/fotplattor ... beg/7128-0
NV 1127
kotten

Inlägg av kotten »

ughla skrev:Ang fotplattor, sen är det självfallet upp till var och en om man vill handla därifrån men jag visste ayt jag sett sådana där iaf

http://shop.ettansmopeder.se/fotplattor ... beg/7128-0
Är det något jag borde veta, är det ingen seriös butik?
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

Användarens profilbild
ughla

Inlägg av ughla »

Sen var dom ju inte spec billiga men tillgång och efterfrågan styr, antar att dom kan vara svåra att få tagi. :P
NV 1127
Användarens profilbild
ughla

Inlägg av ughla »

Ska tillägga att jag handlat från ettans kanske fem gånger och det har alltid gått bra,dock kan det ta ~8 arbetsdagar att få hem grejerna. Jg har alltid tagit faktura (ej förhandsbetalat).
NV 1127
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Re: Golden champ frågor från en rookie

Inlägg av JanneL »

kotten skrev:ser att det sitter någon liten svart behållare under sadeln, vad är det för något? Batteri till blinkers.

Hastighetsmätaren, satt den endast på GC och F50? Eller kan den kanske ha suttit på andra mopeder också. bara på dom två.

Chokereglaget på styret, är även det något special eller går det att hitta? sitter på fler olika modeller och märken, (magura).

Handtagen, är det GC unika? GC och F50.

Baklyset, hur pass unikt är det? fästet är GC och F50, lyktan är std Bigger och sitter på vissa Mustang, Crescent, Monark mm[/color]

Och sist, de svarta fotplattorna, kan man glömma att hitta nya sådana? det har nytillverkats några i Glasfiber för några år sedan men original är svåååååra !

Finns det någon vänlig som kan tänka sig att fota detaljerna ovan så man kan se hur dom skall se ut? Googla på Golden Champ och är det nått du inte hittar så släng ut en specifik fråga.
VH
Janne 8)
kotten

Re: Golden champ frågor från en rookie

Inlägg av kotten »

Hej Janne

Jättebra svar, tack

De svarta plattorna, är det plast eller plåt som original?

vet du vilka modeller chokereglaget kan sitta på så man kan köpa ett nytt?

Kan man hitta nya handtag?

kejsaren skrev:
kotten skrev:ser att det sitter någon liten svart behållare under sadeln, vad är det för något? Batteri till blinkers.

Hastighetsmätaren, satt den endast på GC och F50? Eller kan den kanske ha suttit på andra mopeder också. bara på dom två.

Chokereglaget på styret, är även det något special eller går det att hitta? sitter på fler olika modeller och märken, (magura).

Handtagen, är det GC unika? GC och F50.

Baklyset, hur pass unikt är det? fästet är GC och F50, lyktan är std Bigger och sitter på vissa Mustang, Crescent, Monark mm[/color]

Och sist, de svarta fotplattorna, kan man glömma att hitta nya sådana? det har nytillverkats några i Glasfiber för några år sedan men original är svåååååra !

Finns det någon vänlig som kan tänka sig att fota detaljerna ovan så man kan se hur dom skall se ut? Googla på Golden Champ och är det nått du inte hittar så släng ut en specifik fråga.
VH
Janne 8)
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Plast i plattorna, näe jag har inte sett att det går att köpa nya och jag vet inte exakt vilka mopeder dom satt på men dom finns på tradera väldigt ofta.
annars kan du söka på Brattis eller http://www.mustangohusqvarnacenter.se/
Han kanske har nos
Handtagsgreppen finns inga nya som ser ut som original, däremot har Rubbermek nytillverkat ett substitut i rent gummi, titta på dom innan du köper :wink:
Jag backade i alla fall på dom eftersom dom/det inte alls blev som jag förväntade mig :roll: :wink:
kotten

Inlägg av kotten »

kejsaren skrev:Plast i plattorna, näe jag har inte sett att det går att köpa nya och jag vet inte exakt vilka mopeder dom satt på men dom finns på tradera väldigt ofta.
Han kanske har nos
Handtagsgreppen finns inga nya som ser ut som original, däremot har Rubbermek nytillverkat ett substitut i rent gummi, titta på dom innan du köper :wink:
Jag backade i alla fall på dom eftersom dom/det inte alls blev som jag förväntade mig :roll: :wink:
vad är nos?
Rubbermek, är inte riktigt med, tyckte dom om dom eller inte?
flora

Inlägg av flora »

kotten skrev:
kejsaren skrev:Plast i plattorna, näe jag har inte sett att det går att köpa nya och jag vet inte exakt vilka mopeder dom satt på men dom finns på tradera väldigt ofta.
Han kanske har nos
vad är nos?
Rubbermek, är inte riktigt med, tyckte dom om dom eller inte?
NOS=Oanvända gamla original saker eller New Old Stock
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Skriv svar