Har lite problem med min compact, det sitter en zeta 50cc med kyrkport 17mm. Problemet är att när man kommer upp strax över 40km/h så går det knappt att komma upp i mer fart oavsett hur mkt man gasar men sen när man väl kommit över 45km/h så går det att dra på toppar då ca 65. Men när den är kall så är det inga problem att komma upp i 60+ utan att den "hackar" runt 40.
Har nu provat att sänka nålen utan någon skillnad har provat i alla lägena, sen kolla tändningen 0,4 i avstånd vridit på tändplattan till max förtändnonge men ingen skillnad. Någon som har andra ideer?
jamracol 32mm och ja jag har ställbart. asså det är just vid 40km/h det hackar/misständer? händer knappt nåt när man gasar men sen när man kommit upp 43-45km/h så går det att ge järnet och toppar då nästan 65.
annesta skrev:jamracol 32mm och ja jag har ställbart. asså det är just vid 40km/h det hackar/misständer? händer knappt nåt när man gasar men sen när man kommit upp 43-45km/h så går det att ge järnet och toppar då nästan 65.
En gissning är att pipan är lite för kort. Möjligen i kombination med att den inte riktigt orkar med drevningen.
kan ligga något i det, kröken jag köpte var hyffsat kort men drevningen är bara 13 fram och jag tycker den varvar ut bra mycket på växlarna. men ska prova med 12 fram eller?
annesta skrev:kan ligga något i det, kröken jag köpte var hyffsat kort men drevningen är bara 13 fram och jag tycker den varvar ut bra mycket på växlarna. men ska prova med 12 fram eller?
Det kan vara värt ett försök för att se om den får lättare att komma in på pipan på högsta växeln när den är varm.