Vad luktar gott/inte gott i DITT garage?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
bryggaren

Vad luktar gott/inte gott i DITT garage?

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tänkte en ovanlig tråd på detta tema.
Jag kan börja:

- Permatex. Gammal typ av packningsklister som luktar fantastiskt gott! Finns det att köpa fortfarande, eller..? :?:

- Metanol/ricinolja i bränsle. Lukten av avgaserna är inte dum, eller hur? <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Autosol luktar inget vidare om man luktar nära. <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->5-56 luktar väl gott till skillnad från hypoid olja hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Husqvarna 1247

Inlägg av Husqvarna 1247 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inget går upp emot en gammal tank med gammal tvåtaktssoppångor <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har en gammal bil stående me soppa i sen -81. den luktar nice. hihi. för o inte tala om en flaska wd40. de luktar gott. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Disel luktar fanatiskt gott :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hahahaha en underbar tråd!!!
Gammal soppa luktar gott men gammal motorolja luktar inget vidare <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Diesel, Tvåtaktsavgaser och lukten av WD40 är aldrig fel.

Å andra sidan är T-sprit, spolarvätska och yr i skallen av ren soppa är däremot ingen hit. Kylartätning på burk (som vi använde på en bil i skolan) luktar kadaver <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Husqvarna 1247

Inlägg av Husqvarna 1247 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Diesel ska vara den gamla sorten då inte den nya som luktar avfettning
Va tycker ni om doften i en gammal bil som stått länge då.... <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Eftersom jag nyligen haft översvämning av avloppsvatten i verkstan, så är just verkstan det som luktar sämst hos mig just nu... staff_shutup9ou.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bensintank med bensin från -88 En hink med diesel x antal hinkar med gammal olja, en hink med bottenfylld av t-röd. En halv hink med bensin som kommer från dakotan och det luktar fyfan! Allt detta blandat tillsammans blir den lukten man känner även untanför verkstan. Fyfan! Man skulle fått städa upp allt och målat om så det blivit lite trevligare. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gammal bensin i en tank. Påmminner om Moskiton jag köpte när jag var 14 år 1960. 25 kr kostade den :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Re: Vad luktar gott/inte gott i DITT garage?

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
bryggaren skrev:Jag tänkte en ovanlig tråd på detta tema.
Jag kan börja:

- Permatex. Gammal typ av packningsklister som luktar fantastiskt gott! Finns det att köpa fortfarande, eller..? :?:

- Metanol/ricinolja i bränsle. Lukten av avgaserna är inte dum, eller hur?
-Sitta i en gammal Jagga med riktiga skinnsäten..mmmm.

- farsans VW 411 med en död råtta i värmekammaren DET LUKTA INTE GOTT!!!! :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
äckelpekkasin

Inlägg av äckelpekkasin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->100 gamla snusprillor i min garagesopsäck luktar väl inget vidare, men det går snabbt över om man målar något med en sprayburk. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Electronic cleaner luktar mumma - prova tryck in en dos i näshålet :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar