66cc den här gången om allt blir som jag tänkt.
Nu var det väl f-n om jag inte ska klara 70 km/t med benskydd och brett styre.
(ska monteras i en monarscoot)
Tillbringade några timmar i garaget igår slipandes motorblock .puh så passar cyllen i vevhuset. Nu fattas bara en vevaxel som passar, men det ska nog ordna sig.
Choppahead skrev:Följer med spänning ! Hur gick det med den förra med p**hcyllen ? Blev de nå kräm,står i begrepp att utföra samma operation nämligen...
Jodå den går hyggligt, nu är ju inte p-h fläktkylda 60 kubikare nån racingcylle direkt eftersom det är en borrad standard cylinder. Monarscootern med samma typ av cylinder och lite extra filning har jag toppat 67 km/h,med benskydd och alla kåpor på plats men minsta motvind tar knäcken på den direkt. Därför ska jag prova med fartvindkylda cyllar där det finns lite mer att välja på. Alpinon gör ca 60 med cylinder direkt ur kartong så där finn mer att hämta + att den inte är så vindkänslig.
Hva-kolven funkar om man inte breddar spolarna bakåt, öppningen går förbi precis. Cyllen på monarscootern är filad så där fick jag flytta låsningen. Använder man puchkolven måste cyllen svarvas både i botten och på toppen eftersom kolven är mycket lägre. Sen är det bra att göra en distans då cylinderfoten inte tätar mot ilons block.