Gängstångsprojektet..part Deux

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

Alf, skrev Den ser ut som den ligger på is.
Självklart, så heta snurror måste hållas kylda. :wink:
Perka
Inlägg: 429
Blev medlem: 12 apr 2009, 23:00
Ort: Sthlm

Inlägg av Perka »

Grattis Micke......
Nu kommer du få kul!!!!!
Svartsjö
Forumsponsor
Inlägg: 422
Blev medlem: 11 mar 2011, 00:00

Inlägg av Svartsjö »

Jahaja, inte blir man glad å blir man glad så inte hålls man glad!
Jävla klåpare som haft EKFen, vevaxeln är förstörd i svänghjulskonan. Jag ska snacka med min hovmaskinist om han tror man kan svarva av en tiondel eller två och eventuellt rädda veven. Kilspåret är åxå sabbat men det kan man klara sig utan.
Om det inte går att rädda veven så blir det en Rito rundvev 42mm slag.Bild
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

Byt tappen !
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

Byt tappen !
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

Den är väl pressad i skinkan
Svartsjö
Forumsponsor
Inlägg: 422
Blev medlem: 11 mar 2011, 00:00

Inlägg av Svartsjö »

Är axeln pressad i skinkan det visste jag inte?
Dåså då blir det att slakta en till reservdelsmotor för att få tag på en tapp.
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Yepp, allting på sachsveven är i pressat. Du kan plocka ner den helt i bitar. :wink:
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

Märk upp var kilspåret skall sitta !
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

Märk upp var kilspåret skall sitta !
Svartsjö
Forumsponsor
Inlägg: 422
Blev medlem: 11 mar 2011, 00:00

Inlägg av Svartsjö »

Om jag tänker rätt så pressar man ut den den "närmaste" vägen, alltså delar veven så man kommer åt att pressa ur tappen från baksidan och pressar i den samma väg igen?
Svartsjö
Forumsponsor
Inlägg: 422
Blev medlem: 11 mar 2011, 00:00

Inlägg av Svartsjö »

Vevaxeln är på gång, jag delade EKF veven och pressade ur den trasiga ramlagertappen. En donatorvev (tack Perka) delades och en frisk ramlagertapp pressades ur donatorveven.
En ny vevstake är beställd samt en vevtapp beställdes från VRMRoffe.
Bild
Man behöver inte ha så jävla vidlyftiga verktyg när man håller på med småmotorer.
Bengovengo
Inlägg: 100
Blev medlem: 13 nov 2010, 00:00
Ort: Nacka

Inlägg av Bengovengo »

Snygg bild Svarten! Kul projekt, hoppas min släng är bättre än Perkas.
lillen 761
Inlägg: 79
Blev medlem: 22 okt 2011, 23:00
Ort: Visby

Inlägg av lillen 761 »

Hur beter sig bakbromsen när fjädringen rör sig?


Sen att kapa sadelstolpen som du funderat på.... Då blir det plats för ännu mindre bensin,och bensin behöver trimmade sachsar! Aktionsradien blir ju kort för oss med Compact.

/M
1252 med många häst. Snuddar på 90-strecket.
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2974
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Inlägg av Lolalola »

Du skulle kunna skära ner stoppningen till ett absolut minimum och sen svetsa på en extra kant neråt. Då skulle det ju se ut som om sadeln satt åtskilliga centimeter längre ner.

Hårigt bygge annars! thumb_up
Skriv svar