Besökte Oaken i Lördags för att hämta lite moppeprylar, tog med mig gammeldappen ner så att vi kunde åka en liten vända och titta på några sevärdheter i trakten.
Blev en nätt tur på 16,5 mil i otroligt nog helt regnfri väderlek
Tack Oaken och kumpan för en helt underbar moppeåkardag med kanonväder, alla spännande besöksmål och otroligt fina (och snabba) vägar.
Senast redigerad av Cobra5000 den 24 apr 2014, 14:37, redigerad totalt 3 gånger.
Cobra5000 skrev:Tack Oaken och kumpan för en helt underbar moppeåkardag med kanonväder, alla spännande besöksmål och otroligt fina (och snabba) vägar.
Stort tack själv för en kanondag, det här gör vi om igen och då klämmer vi nog 20-milavallen tror jag.
Mycket fina bilder du tog, kul!
Skulle haft nån som filmade när vi gasa genom sumphålet a.k.a traktorstigen bara.
Cobra5000 skrev:
Fick ju med mig ungefär en kvarts kubikmeter prima matjord hem till Dalarna från det surhålet.
Perfekt till potätera!
Jag tvättade min KS idag och fick endast en femtedels kubikmeter jord, på't igen med andra ord
56:an/ Om du någon gång far uppåt landet så hör av dig innan, så kan vi sy ihop en moppetur.
Stället heter Ringaby kraftstation, utifall du vill kolla upp den.
Tyckte väl det var nåt mysko med den där kraftstationen för den ligger över hela ån från strand till strand. När jag kollade hitta.se och satellitbild fick jag se att dammanläggningen ligger i en annan gren av ån en kilometer bort och ån delar sig strax före kraftstationen. Arbogaån var det som flyter i Mälaren vid Kungsör.