Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378 Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö
Inlägg
av JanneL » 08 sep 2013, 15:27
Jo nu ringde dom från testcentret i Matarengi och rapporterade att 3-lamellskopplingen fungerar alldeles utmärkt i EKF med trimmad athena och 27:ans andningsapparat, jag blev så glad
det var riktig kul och ett första steg framåt
fortsatt rapportering kommer
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378 Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö
Inlägg
av JanneL » 09 sep 2013, 11:05
Så här ser den ut.
den får plats innanför högerkåpan och man slipper distansen som är till 4-lamells kopplingen.
Uploaded with
ImageShack.us
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7311 Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg
Inlägg
av erlan » 09 sep 2013, 14:37
fick du grepp i alla 3 lamellerna med orginal splinesmedbringaren till lamellerna?
snyggt arbete.
erlan
f50glx
Forumsponsor
Inlägg: 923 Blev medlem: 03 aug 2010, 23:00
Inlägg
av f50glx » 09 sep 2013, 16:38
erland den tredje lamellen hamnar presis där avfasnigen börjar så det är på håret men funkar perfekt
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305 Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Inlägg
av fatchance » 09 sep 2013, 20:35
billykid skrev: fatchance skrev: Mange skrev: WTF
Kreidler har 5 lameller original juuuu!!
Hade Zweirad from 1961 också!
Finns orgi på Sachs 5-6vxl modellerna....
Stämmer bra det Billy, dom kom väl ca 10år efter Zweirad!