Yamaha FS 1, är det en kul vetreranmoppe?
-
Yamaha FS 1, är det en kul vetreranmoppe?
Behöver en ny veteranmoppe o har hittat en FS1. Har alltid gillat utseendet på dessa. Någon som har erfarenhet av dessa som kan komma med ngn input, allt är välkommet...
-
-
Pinnbultarna och dess gängorna i blocket till cylinder/topp är inte roliga! M6..
Och kopplingen blir en svag länk om man trimmar allt för mycket, 2 lammeler bara och kör du med för hårda fjädrar riskerar du att ta sönder plastskruven som sitter i den vänstra motorkåpan. i övrigt är de väl en helt ok moppe om man inte ska trimma allt för mycket:)
Och kopplingen blir en svag länk om man trimmar allt för mycket, 2 lammeler bara och kör du med för hårda fjädrar riskerar du att ta sönder plastskruven som sitter i den vänstra motorkåpan. i övrigt är de väl en helt ok moppe om man inte ska trimma allt för mycket:)
Jag är själv väldigt förtjust i FS1 som går bra på vägen och pinnar på hyfsat om man t.ex. nöjer sig med 90-100 km/h. De finaste i mina ögon är de med den lilla tanken och Kenny Roberts knallgula färgschema. Men även blå, lila och allt vad det kan vara är riktigt snygga.
Jag har en som är i hyfsat skick och kommer att renovera den längre fram.
Det man t.ex. kan göra är att plugga Reed-ventilen på högersidan och montera en bra Polini Cylinder som är membranstyrd och sätta dit en rejäl förgasare utanpå motorn som vanligt. Då slippen man även det lite lustiga utseendet som FS1 maskinerna har.

Jag har en som är i hyfsat skick och kommer att renovera den längre fram.
Det man t.ex. kan göra är att plugga Reed-ventilen på högersidan och montera en bra Polini Cylinder som är membranstyrd och sätta dit en rejäl förgasare utanpå motorn som vanligt. Då slippen man även det lite lustiga utseendet som FS1 maskinerna har.

Re: Yamaha FS 1, är det en kul vetreranmoppe?
Absolut klassad som en veteran (nog sista) sen tog plasten över , men som skrivet krävs det rätt mkt bara att passera 80km/h och kopplingen är det inga fel på så länge man har en frisk kåpa + mekanism (plast) Ska själv köpa en , troligtvis en 76:a för att få plåtkåpor på sidornaNedomansky skrev:Behöver en ny veteranmoppe o har hittat en FS1. Har alltid gillat utseendet på dessa. Någon som har erfarenhet av dessa som kan komma med ngn input, allt är välkommet...
Dybt nede, alle ønsker at vide, hvordan det føles at gå Sachs
-
-
-