Gårdagens marknadsfynd!
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Gårdagens marknadsfynd!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte moppe igår på Sundsvallsmarknaden.
Monark Mini 1262 med endel små fix, men det är en ettrig liten rackare. Provade att starta den idag.
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tFH8Ds6ribo"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tFH8Ds6ribo" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Det blev endel andra "bra att ha köp" och det var riktigt skoj att åka iväg på en liten resa med klubben. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark Mini 1262 med endel små fix, men det är en ettrig liten rackare. Provade att starta den idag.
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tFH8Ds6ribo"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tFH8Ds6ribo" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Det blev endel andra "bra att ha köp" och det var riktigt skoj att åka iväg på en liten resa med klubben. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe! En stor sachs skulle nog släpa i backen.
Jodå, den är lite plågad! Ska fixa tomgången, byta kedja och se över framgaffellagrena och elen. Sen så driver den ju även på tomgången, men det kan nog bli en bra bruksmoppe av det i slutändan. <!-- </EdIndex> --></div>
Jodå, den är lite plågad! Ska fixa tomgången, byta kedja och se över framgaffellagrena och elen. Sen så driver den ju även på tomgången, men det kan nog bli en bra bruksmoppe av det i slutändan. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Näe.... inte lätt å tipsa där inte.... [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alltså!
Administratören eller vem det nu är som fixar.....
Gör det obligatoriskt att fylla i var man bor!
De som inte vill eller vågar berätta var de kommer ifrån får väl fejka......
som vissa redan gjort.......
För vem fan vill bo i Tjotahejti eller nån djävla byhåla.......

Visserligen vet jag var Tjotahejti ligger och var byhålan också ligger för den delen så grabbar, försök inte rätta mig....jag kommer från Göteborg, Sveriges framsida......där Golfströmmen sveper förbi....och där humorn kommer ifrån
<!-- </EdIndex> --></div>
Administratören eller vem det nu är som fixar.....
Gör det obligatoriskt att fylla i var man bor!
De som inte vill eller vågar berätta var de kommer ifrån får väl fejka......
som vissa redan gjort.......
För vem fan vill bo i Tjotahejti eller nån djävla byhåla.......

Visserligen vet jag var Tjotahejti ligger och var byhålan också ligger för den delen så grabbar, försök inte rätta mig....jag kommer från Göteborg, Sveriges framsida......där Golfströmmen sveper förbi....och där humorn kommer ifrån

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->få se nu...Per Angervall (fyllde moppe 640706)
å bor i göteborg hitta.se så vet vi adressen med satelitbild.. birthday.com så vet vi alla födelsedata å tamefan skostorlek

å dessutom kan man ju kolla vad du äger var du jobbar å säkerligen även årsinkomst "ratsit.se" eller nåt sånt tror jag det heter..om man nu hade velat
Har man en moppe bor i en lägenhet med portkod då kanske man kan vara offentlig men som tex gubben i "Ankeborg"(vill inte tipsa ngn) han har 125 moppar i ett skul eller på sommaren fastlåsta med ett (1) hänglås å en enda lång kedja utomhus på den gamla gården å har sedan hamnat i ett stort tidningsrepotage jag skulle nog sova lite oroligt..
Jag har det som en policy att ej offenliggöra mig själv på nätet använder ej heller mitt Visakort för allehanda nätaffärer det har man ju ett speciellt kort för..
jag vet folk som haft besök av tjuvar bara ngr dagar efter ett tidningsrepotage inte kul
Men.. men.. det är ju min åsikt inte vet jag om den är rätt eller fel. Du har ju en annan men gör det inte till ett tvång att föja den. alla har rätt att vara anonyma dessutom behandlas alla mer rättvist ju mer anonym man är med tex. ålder, jobb,Nationalitet mm.eller...
mvh/Dr.Novolette (varför ska man ha ett lådsasnamn förresten..va fånigt)
från Långtbortistan (har precis flyttat från Tjotahejti)
å bor i göteborg hitta.se så vet vi adressen med satelitbild.. birthday.com så vet vi alla födelsedata å tamefan skostorlek

å dessutom kan man ju kolla vad du äger var du jobbar å säkerligen även årsinkomst "ratsit.se" eller nåt sånt tror jag det heter..om man nu hade velat

Jag har det som en policy att ej offenliggöra mig själv på nätet använder ej heller mitt Visakort för allehanda nätaffärer det har man ju ett speciellt kort för..
jag vet folk som haft besök av tjuvar bara ngr dagar efter ett tidningsrepotage inte kul

Men.. men.. det är ju min åsikt inte vet jag om den är rätt eller fel. Du har ju en annan men gör det inte till ett tvång att föja den. alla har rätt att vara anonyma dessutom behandlas alla mer rättvist ju mer anonym man är med tex. ålder, jobb,Nationalitet mm.eller...
mvh/Dr.Novolette (varför ska man ha ett lådsasnamn förresten..va fånigt)
från Långtbortistan (har precis flyttat från Tjotahejti)

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Att skriva var man bor är kommer att förbli frivilligt. Endel klarar sig utan bekymmer med att gå offentligt med fakta, medans andra blir bestulna osv. så det måste vara individens val
Har inte heller möjligheten att lägga till det som ett obligatoriskt fält, eftersom forumet "leasas" av annan tillverkare.
Ang. styret på 1262'an så är det original. Sitter ett likadant på 1200 Continentalen som vi har och de ska ha samma styre och övre gaffelbrygga. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte heller möjligheten att lägga till det som ett obligatoriskt fält, eftersom forumet "leasas" av annan tillverkare.
Ang. styret på 1262'an så är det original. Sitter ett likadant på 1200 Continentalen som vi har och de ska ha samma styre och övre gaffelbrygga. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo jag har helt klart för mig att vissa inte vill skylta med vissa saker.
Därför skrev jag med solklar ironi vilket jag hoppas framgick tydligt.
Om/när dr.novolette emellertid skulle ha vägarna förbi Göteborg så skulle det vara roligt att träffas. Du hittar ju!
PS. Eftersom inte skostorleken går att få fram kan jag ändå meddela att den är 42. DS.
Därför skrev jag med solklar ironi vilket jag hoppas framgick tydligt.
Om/när dr.novolette emellertid skulle ha vägarna förbi Göteborg så skulle det vara roligt att träffas. Du hittar ju!

PS. Eftersom inte skostorleken går att få fram kan jag ändå meddela att den är 42. DS.

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Balla inte den här tråden ur LITE nu,
det är väl ett marknads fynd som är på tapeten och dessutom lät det som det var en liten rapp rackare den där monarken.
Får du ner tomgången så slutar den nog att driva också(dvs på tomgång).
Det finns väl 70ccc cyllar till dessa mini moppar om jag inte mins fel,men det kanske blir lite väl spännande då för bromsarna är väl i storleks ordningen mini dom också?
Snygg är den i allafal. <!-- </EdIndex> --></div>
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
Det finns väl 70ccc cyllar till dessa mini moppar om jag inte mins fel,men det kanske blir lite väl spännande då för bromsarna är väl i storleks ordningen mini dom också?

Snygg är den i allafal. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jodå, tomgång är nedställd och nytt tänsystem + svänghjul är införskaffat. Det gamla svänghjulet var hade en byngel så den gick tungt och skalade tändspolen. Går kanon nu. Behöver nu bara en övergaffelbrygga/styrkrona i bruksskick. <!-- </EdIndex> --></div>2takt68 skrev:Balla inte den här tråden ur LITE nu,det är väl ett marknads fynd som är på tapeten och dessutom lät det som det var en liten rapp rackare den där monarken.
Snygg är den i allafal.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson