Crescent f50 glx strular

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
volvo_adde

Crescent f50 glx strular

Inlägg av volvo_adde »

Hejhej nu tänkte jag att det äntligen är dags att ta tag i vad det är för fel på min f50 efter ett par års stillestånd.
Problemet är det att mopeden startar och går bra när den är kall men såfort den börjar bli lite varm dör den och går knappt få igång "bööar" bara när ja försöker köra den.
Kondensator är bytt 2 gånger nu så tvivlar på att det kan vara den som går sönder hela tiden?
Motorn är en 3 växlad sachs med 5½ hästars tysk och 17mm kyrkportare ifall det har någon betydelse.
f50glx
Forumsponsor

Inlägg av f50glx »

t-spolen skulle jag tro
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
tommyå

Re: Crescent f50 glx strular

Inlägg av tommyå »

volvo_adde skrev:Hejhej nu tänkte jag att det äntligen är dags att ta tag i vad det är för fel på min f50 efter ett par års stillestånd.
Problemet är det att mopeden startar och går bra när den är kall men såfort den börjar bli lite varm dör den och går knappt få igång "bööar" bara när ja försöker köra den.
Kondensator är bytt 2 gånger nu så tvivlar på att det kan vara den som går sönder hela tiden?
Motorn är en 3 växlad sachs med 5½ hästars tysk och 17mm kyrkportare ifall det har någon betydelse.
Förgasare eller packboxar troligen inte spolen om den går så pass
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Tändspolen tror jag eftersom kondensatorn är bytt. Klassikt problem när dessa komponenter är dåliga är att motorn dör när den blir varm.
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar