En motor som om mina googlingskunskaper inte ljuger ska höra till Stella V50M. Står CCCP på förgasaren (som sitter uppochner på bilderna) och jag tror det står på blocket också, så det måste vara kvalitetsprodukter från Sovjetunionen.

Morini 50cc minicrossmotor, har suttit på en Rieju men verkar finnas på ett gäng olika minicrossar. Kass centrifugalkoppling och högerkåpan har en spricka. (Någon på forumet sålde visst en motor av denna typ/motorfamilj för ett tag sedan, efter att ha tagit cylinder m.m. för att sätta på någon mopedmotor om jag minns rätt, kanske kan vara nått.)

Skruv och mutter, köpte en låda och har plockat ut så mycket som jag kan tänka mig att jag har nytta av. Har inte grejerna framför mig nu men en grovgenomgång:
Längs högersidan: M6 med försänkt skalle i några olika längder.
Mitten högst upp: Rörsprint, 5x30mm och någon kortare variant i påsen.
Mitten, andra uppifrån: M4 eller M5 med blå spårskalle
Mitten, tredje: M8 halvmutter (hälften så tjock som vanlig mutter)
Vänster högst upp: Begagnad skruv, invändig tolvkantsskalle, tror det är fingäng M10 eller M12. (Ser inget direkt värde i dom, men dom råkade vara med på bilden...)
Vänster, andra: M8 pinnbult, tror dom är 30mm långa.
Vänster tredje: Pinnbult (avsvarvad skruv), tror det är M12.

Minicross, KTM-kopia. Tror det var 14hk den skulle ha och det stämmer säkert för den gick utav h-e när den gick. Tyvärr hade kineserna klantat till något kring vattenpumpen (som drivs direkt på svänghjulets mutter), verkar inte centrera över axeln och mördar pumplagren på nolltid. Och som vanligt med kinesiska lekhojar, ingen garanti...