Hyllrensning - motorer, minicross, skruv...

G-son

Hyllrensning - motorer, minicross, skruv...

Inlägg av G-son »

Lägger upp en annons på lite grejer som kanske kan vara till nytta för någon här. Grejerna finns i Vimmerbytrakten, allt utom minicrossen bör kunna skickas, och det är fri budgivning som gäller. Inget är dyrt, så var inte blyga!

En motor som om mina googlingskunskaper inte ljuger ska höra till Stella V50M. Står CCCP på förgasaren (som sitter uppochner på bilderna) och jag tror det står på blocket också, så det måste vara kvalitetsprodukter från Sovjetunionen. :lol:

Bild

Bild

Morini 50cc minicrossmotor, har suttit på en Rieju men verkar finnas på ett gäng olika minicrossar. Kass centrifugalkoppling och högerkåpan har en spricka. (Någon på forumet sålde visst en motor av denna typ/motorfamilj för ett tag sedan, efter att ha tagit cylinder m.m. för att sätta på någon mopedmotor om jag minns rätt, kanske kan vara nått.)

Bild

Bild

Skruv och mutter, köpte en låda och har plockat ut så mycket som jag kan tänka mig att jag har nytta av. Har inte grejerna framför mig nu men en grovgenomgång:

Längs högersidan: M6 med försänkt skalle i några olika längder.
Mitten högst upp: Rörsprint, 5x30mm och någon kortare variant i påsen.
Mitten, andra uppifrån: M4 eller M5 med blå spårskalle
Mitten, tredje: M8 halvmutter (hälften så tjock som vanlig mutter)
Vänster högst upp: Begagnad skruv, invändig tolvkantsskalle, tror det är fingäng M10 eller M12. (Ser inget direkt värde i dom, men dom råkade vara med på bilden...)
Vänster, andra: M8 pinnbult, tror dom är 30mm långa.
Vänster tredje: Pinnbult (avsvarvad skruv), tror det är M12.

Bild

Minicross, KTM-kopia. Tror det var 14hk den skulle ha och det stämmer säkert för den gick utav h-e när den gick. Tyvärr hade kineserna klantat till något kring vattenpumpen (som drivs direkt på svänghjulets mutter), verkar inte centrera över axeln och mördar pumplagren på nolltid. Och som vanligt med kinesiska lekhojar, ingen garanti... censored_talk Kanske nått för någon som vill sätta ihop och modifiera dit batteridriven elpump istället, eller en annan motor, eller ta delar till annan hoj? Här är kolven urplockad för att den tänkte användas i en annan hoj, men det projektet kom inte längre än så...

Bild

Bild
Senast redigerad av G-son den 18 sep 2013, 20:51, redigerad totalt 1 gång.
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Har du något paketpris? :)
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

vad menar du med "ingen garanti" har du köpt hojen av ett företag och du är privatperson, så gäller konsumentköplagen.
har säljaren köpt hojen av en importör som inte ger uppbackning så är det hans dåliga deal. inte ditt problem.
det är alltid den som säljer i sista led till konsument som ansvarar för varan mot konsument.

det är svårt att se på bilden men jag har en nyare version av morinimotorn du har som har en annan kedjelinje. kedjan ligger ca 2 cm längre till höger. annars är bakre motorfästet lika morinimotorn du har.
däremot är den bara på 3 hk.

erlan
G-son

Inlägg av G-son »

Neifelheim: Inga problem att baka ihop till paket, men eftersom det mesta (allt utom skruvlådan som står på annan plats) tillhör syrrans kille är det enklast om jag får bud och bara frågar om han blir nöjd.

Erlan: Jo, jag vet att KKL gäller och han bråkade en del med säljaren. Det ledde ingenstans då och var väl inte värt att lägga mer energi på (men det är väl så de mindre seriösa säljarna överlever, utnötningstaktik tills folk ger upp).

Okej, Morinimotor var det kanske, och inte Minarelli. Minns jag rätt var den från -97, om det kan avslöja något användbart.
kul me 2hjul

morini

Inlägg av kul me 2hjul »

har du morini motorn kvar?
G-son

Inlägg av G-son »

Jodå!
kul me 2hjul

Inlägg av kul me 2hjul »

har skickat ett pm
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

kul me 2hjul skrev:har skickat ett pm
Det har jag också gjort.

:)

/ P
G-son

Inlägg av G-son »

kul me 2hjul skrev:har skickat ett pm
Och jag har svarat!
Patrik skrev:Det har jag också gjort.
Men inte till mig, för jag har inget fått från dig!
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

G-son skrev: Men inte till mig, för jag har inget fått från dig!

Ja det stämmer. :lol:

/ P
Skriv svar