Inkörning
-
- Inlägg: 6
- Blev medlem: 23 sep 2012, 23:00
Inkörning
Har nyss monterat ett trimkit 60cc köpt hos rn-motor på min compact. Har haft en del besvär med nypningar osv.. Verkar som de har avtar med tiden, ju mer jag kör med den.. När kan man räkna med att det nya kittet är "inkört"? Kan nypningarna ha att göra med vilken 2-taktsolja man använder?
Besvär med nypningar
Hur har du kört in den ?

Hur har du kört in den ?
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
har du kollmätt kolvspelet innan du monterade delarna.
tändning har vi diskuterat flera gånger på forumet.
ju mer förtändning desto mer värme får du kvar i kolven.
orginal 4,3a med insugsljuddämpare och tät o tyst ljudämpare rekomenderades 2,5-3 mm.
med öppet filter och aktiv pipa brukar jag börja på 1mm och öka.
all olja/oljeinblandning som duger till en motorsåg ska duga till den cylindern om spelet är rätt.
inkörning räknar man 50 mil. bruka oftast märkas efter 10 mil att det blir tätare och lite starkare från botten.
erlan
tändning har vi diskuterat flera gånger på forumet.
ju mer förtändning desto mer värme får du kvar i kolven.
orginal 4,3a med insugsljuddämpare och tät o tyst ljudämpare rekomenderades 2,5-3 mm.
med öppet filter och aktiv pipa brukar jag börja på 1mm och öka.
all olja/oljeinblandning som duger till en motorsåg ska duga till den cylindern om spelet är rätt.
inkörning räknar man 50 mil. bruka oftast märkas efter 10 mil att det blir tätare och lite starkare från botten.
erlan