Och reflexerna i hjulen likaså.Hynboholm skrev:Den renoveringen fick vad den tåldeMicke S skrev:
Kopplingswiren är i alla fall inte störande lång![]()
Tanklocket var också fint...
Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY
då hackar väl jag lite också, hur många fjädrar behövs på ett stödMicke S skrev:Den ser ut att vara renoverad med MS Paint på en dator med utan mus m.h.a piltangententernaPatrik skrev:Så kallad penselrenovering?Öryd skrev:
Herregud....
Vilket palt med färgen, vitt på däcken, silverstänk på cylindern.
rött på hjulaxlar alla muttrar, stöddämpare o kablar, målad utan att ta isär?
20.000kr väldigt osannolikt
Men en tuff modell:D
/ P
Kopplingswiren är i alla fall inte störande lång


Jag blir lite sugen på den här konstiga Racingen...
http://www.blocket.se/goteborg/Puch_495 ... ?ca=15&w=2
Någon som vet ifall ramarna skiljer mellan årsmodellerna, eller om det går att utan åverkan skifta tank till en nyare?
http://www.blocket.se/goteborg/Puch_495 ... ?ca=15&w=2
Någon som vet ifall ramarna skiljer mellan årsmodellerna, eller om det går att utan åverkan skifta tank till en nyare?
Det är väl bara en ovanlig modell som påminner det vi känner till som Racing?Lolalola skrev:Jag blir lite sugen på den här konstiga Racingen...
http://www.blocket.se/goteborg/Puch_495 ... ?ca=15&w=2
Någon som vet ifall ramarna skiljer mellan årsmodellerna, eller om det går att utan åverkan skifta tank till en nyare?
Är väl knappast värt besväret att byta tank, det skiljer ändå grejor som gör att det aldrig blir en riktig Racing, bättre att leta upp en sådan och renovera istället, i alla fall i mina ögon.
Stopp och belägg, det där är ingen Racing. Det är samma fordon som såldes som 125 cc lätt mc i Sverige i början på 70 talet. Fanns även med 50 cc som i detta fallet. Tror inte den såldes alls i Sverige, men den kan ju vara importerad.
Inte helt ovanlig på kontinenten, men om skicket är lika bra som det ser ut på bilden så är den klart prisvärd.
Inte helt ovanlig på kontinenten, men om skicket är lika bra som det ser ut på bilden så är den klart prisvärd.
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Det går nog att skifta tank till senare modell.Lolalola skrev:Jag blir lite sugen på den här konstiga Racingen...
http://www.blocket.se/goteborg/Puch_495 ... ?ca=15&w=2
Någon som vet ifall ramarna skiljer mellan årsmodellerna, eller om det går att utan åverkan skifta tank till en nyare?
Denna finns till salu om någon är intresserad , Svensksåld Racingmodell M125cc
har haft den sen 1998 , reg som lätt MC
http://cylinderloppet.zoomin.se/P3282003

Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Jupp, den påminner starkt om den M125 jag hade för 15 år sedan ungefär:Puchlasse skrev:Stopp och belägg, det där är ingen Racing. Det är samma fordon som såldes som 125 cc lätt mc i Sverige i början på 70 talet. Fanns även med 50 cc som i detta fallet. Tror inte den såldes alls i Sverige, men den kan ju vara importerad.
Inte helt ovanlig på kontinenten, men om skicket är lika bra som det ser ut på bilden så är den klart prisvärd.

Maskinen saknade plåt och jag körde knappt med den innan jag sålde den-
Det var ju just det, att förutom tanken och den långa sadeln så var den i mitt tycke mycket snyggare än en vanlig Racing... Cylinder och kåpor kan man ju på ett varsamt vis lägga undan tillsammans med tanken och långsadeln.Coolvette skrev: Är väl knappast värt besväret att byta tank, det skiljer ändå grejor som gör att det aldrig blir en riktig Racing, bättre att leta upp en sådan och renovera istället, i alla fall i mina ögon.
Fast det blir ju ett relativt dyrt nöje, det blir det.
Låter lovande.Dan L skrev:Det går nog att skifta tank till senare modell.

Tyckte det var ett vettigt pris, men efter en titt på omdömen avstår jag....även om det var som köpare
http://www.tradera.com/trim-vev-orignal ... _191462559
http://www.tradera.com/trim-vev-orignal ... _191462559
-
- Inlägg: 323
- Blev medlem: 27 apr 2011, 23:00
- Ort: Skara
Vilket åk!
Tråkigt att det är en bit att åka...
http://www.blocket.se/stockholm/Gritzne ... 6.htm?aw=1

http://www.blocket.se/stockholm/Gritzne ... 6.htm?aw=1
Häftig!Nedomansky skrev:Vilket åk!Tråkigt att det är en bit att åka...
http://www.blocket.se/stockholm/Gritzne ... 6.htm?aw=1
Aldrig sett förr.