Kopparpasta på Aluminium!!! det är väl ingen bra kombo, koppar och aluminium trivs inte ihopblyfot skrev:
Jag använder faktiskt ofta kopparpasta istället när man väl gjort allt plant en gång det tätar bättre än en ny packning enligt min erfarenhet, men det är jag de
Bruksmopeden
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11
Söker
Fram Speed
Rev kickkåpan för att byta olja och byta packningen.
När jag skulle återmontera vart kicken trög som fanken.
Har haft ner och rensat och rengjort och rensat och rengjort. Nu går den runt, men fjädrar inte tillbaka. Tror fjädern måste pressas framåt, misstänker att jag lyckats pressa bakåt den på något vis - men det får bli någon annan gång. Nu har den färsk olja i sig iaf och en packning som är tät till skillnad från den gamla som var helt slut.
Funderar på att kränga av den då den rullar mindre än jag tänkt mig och suget finns att prova något annat som bruksfordon. Hojta till om ni är intresserade!
När jag skulle återmontera vart kicken trög som fanken.
Har haft ner och rensat och rengjort och rensat och rengjort. Nu går den runt, men fjädrar inte tillbaka. Tror fjädern måste pressas framåt, misstänker att jag lyckats pressa bakåt den på något vis - men det får bli någon annan gång. Nu har den färsk olja i sig iaf och en packning som är tät till skillnad från den gamla som var helt slut.
Funderar på att kränga av den då den rullar mindre än jag tänkt mig och suget finns att prova något annat som bruksfordon. Hojta till om ni är intresserade!
Puch Maxi ca 1990 (Piaggiotillverkad i Italien)
Piaggio Ciao ca 1980
Puch Magnum X Rough Rider
Piaggio Ciao ca 1980
Puch Magnum X Rough Rider