Bruksmopeden

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Jerka_59
Forumsponsor
Inlägg: 468
Blev medlem: 29 jun 2011, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av Jerka_59 »

blyfot skrev:
Jag använder faktiskt ofta kopparpasta istället när man väl gjort allt plant en gång det tätar bättre än en ny packning enligt min erfarenhet, men det är jag de :D
Kopparpasta på Aluminium!!! det är väl ingen bra kombo, koppar och aluminium trivs inte ihop
Mina fordon
SAAB 900T -97
Monark 1289 -69
Monkey 146cc -11

Söker
Fram Speed
HSE
Inlägg: 5963
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Inlägg av HSE »

Jag använder aluminiumpasta, har bägge sorterna på hyllan för olika behov...
Användarens profilbild
LilleK
Inlägg: 51
Blev medlem: 18 jan 2012, 00:00
Ort: Jönköping

Inlägg av LilleK »

Rev kickkåpan för att byta olja och byta packningen.
När jag skulle återmontera vart kicken trög som fanken.
Har haft ner och rensat och rengjort och rensat och rengjort. Nu går den runt, men fjädrar inte tillbaka. Tror fjädern måste pressas framåt, misstänker att jag lyckats pressa bakåt den på något vis - men det får bli någon annan gång. Nu har den färsk olja i sig iaf och en packning som är tät till skillnad från den gamla som var helt slut.

Funderar på att kränga av den då den rullar mindre än jag tänkt mig och suget finns att prova något annat som bruksfordon. Hojta till om ni är intresserade!
Puch Maxi ca 1990 (Piaggiotillverkad i Italien)
Piaggio Ciao ca 1980
Puch Magnum X Rough Rider
BjörnK
Inlägg: 1753
Blev medlem: 13 sep 2010, 23:00
Ort: Jönköping

Inlägg av BjörnK »

Fundera lite till, den går ju bra och om du vill kan du ju "trimma ned" den genom att byta avgassystem.
Skriv svar