Har köpt mig ett stycke FS1 som ska få sig lite cafe racer stuk.
¤ Clipon Styre
¤ TT sadel (plasta själv i glasfiber)
¤ Sportigare Däck
¤ Lackering
¤ Viktkompensering
Eftersom jag är nybliven småbarnsförälder och pluggar heltid samt jobbar extra så finns det inte jättemycket tid över så det kommer gå sakta och försiktigt.
Ursprungligt första inlägg:
Hade tänkt montera clip on styre från ebay eller aliexpress på gaffelbenen.
Men lyckthållarna sitter högst upp så clip on styrerna skulle hamna så långt ner.
Är det någon som har kapat eller flyttat ned dessa och fått till det på ett bra sätt. Problemet är att dom är koniska och även halvmåne formade höst upp så det är olika diameter beroende på vart man sätter clip on styret.
Alternativt finns det någon annan framgaffel som fungerar på fs1.
Tänker att jag monterar bort lyckthållarna och fäster clip on och så får jag tillverka smalare lyckthållare av två plåtbitar och fästa med slangklämma som går igenom två avlånga hål på plåten
Senast redigerad av Svetla den 29 sep 2013, 16:25, redigerad totalt 2 gånger.
Byt lamphållare för bövelen! Feltema har en universal som klämma runt gaffelbenet som ser rätt bra ut men gaffeln är lite för klen för den hållaren. Det kanske går att modda den eller bara stjäla iden och snittsa till en egen lösning.
Det borde gå att modda, göra ett hål till så att låsningen blir tajtare.
Tror att det är för klen diameter på gaffelbenen.
28 mm ligger och skvalpar i bakhuvudet men får mäta när jag får av hållarna.
Annars får man väl tillverka egna med slangklämmor som jag funderade på.
Kladda inte nu !
Rulla en plåt och sätt under biltemahållarna. Eller ett rör i passande mått.
Jag skulle kapa original lykthållare i nederkant och sedan montera styret ovanför.
Conrad Engström skrev:Kladda inte nu !
Rulla en plåt och sätt under biltemahållarna. Eller ett rör i passande mått.
Jag skulle kapa original lykthållare i nederkant och sedan montera styret ovanför.
Conrad har helt rätt, man kan åxå ta en slang i lämplig diameter då blir lamphållaren "gummiupphängd" på samma gång.
Har kollat på lite däck. Enligt olika tabeller så ska både 2.50 x 17 och 2.75 x 17 passa på FS1 eller om det är olika modeller som har olika dimensioner.
Funderar på 2.50 fram och 2.75 bak eller ser det galet ut?
Ska man köra 2.75 både fram och bak?
Kan inte bestämma mig.
sitter ofta bredare bak än fram på mc så varför inte fast mät i svingen först och mellan gaffelbenen, tänk på att ha plats till skärm om du ska ha det.
Annars är mitt råd så feta däck som möjligt alltid!
Jag följer ditt råd feta sulor. Ska inte ha några skärmar.
Sneglar nu på Metzeler ME22 3.00 x 17 bak och Metzeler ME22 2.50 x 17 fram
Men har kollat på mina fälgbanor och verkar vara 1.4 tum x 17 så det kanske blir för smalt för 3.00.
Hittade någon tabell som sa att 1.6 va minimum mått på fälgar för 3.00 däck.
Har dragit mig från däckdjungeln pga av att det är just en jävla djungel med siffror hit och dit.
Någon som vet om 3.00 däck går på en 1.4 fälg?
Du kan sätta på (nästan) hur breda däck som helst på den där fälgen. Det fungerar men blir lite ballongigt. Jag körde med 110-breddsom väl motsvarar 4.00 eller nåt på vanlig Zündappfälg och har nog ännu bredare på E-typen. Det fungerar.
Senast redigerad av Lolalola den 09 okt 2013, 19:55, redigerad totalt 1 gång.