Testade vevpartiet tillsammans med cylindern,dom tyckte inte om varandra
Det blev att ringa Roffe och beställa en 90 stake istället.
Så det blir att tillverka en spacer sedan,men det var bara bra trots allt.
Behöver lite mer material runt cylinderfoten
Ser ut som du ska åka fort 2014 om du får allting att lira.
Om du får för mycket pulver kommer nog ramlagersätena ge med sig.. Tänkte på Mats R/T Sachs, där han har förstärkt en hel del!
Jo jag är medveten om att det inte är det hållbaraste ämnet jag leker med
Har du nån koll på dom här cylindrarna-BRK 88 vad som är möjligt att plocka ur en sådan under gynnsamma förhållanden.
Tanken som jag har är att bygga en riktig vridmaskin,så det kan ev bli lite förändringar
Ser ut som du ska åka fort 2014 om du får allting att lira.
Om du får för mycket pulver kommer nog ramlagersätena ge med sig.. Tänkte på Mats R/T Sachs, där han har förstärkt en hel del!
Jo jag är medveten om att det inte är det hållbaraste ämnet jag leker med
Har du nån koll på dom här cylindrarna-BRK 88 vad som är möjligt att plocka ur en sådan under gynnsamma förhållanden.
Tanken som jag har är att bygga en riktig vridmaskin,så det kan ev bli lite förändringar
Tyvärr känner jag inte till någon som kört med en sådan cylinder, och inte hittar jag någon pålitlig läsning på google heller.
AndreasL skrev:Du är en underbar, lagom störd, människa selma!
Och då har jag inte ens träffat dig på ett vykort.
Gillar nogranheten (Av vissa kallat överdrivenhet.) skarpt.
Slidmatning är verkligen intressant.
Tackar
Än så länge är det bara diverse delar som man hoppas få ihop,men på nåt sätt ska det gå hoppas jag.En baggis för andra kanske,men inte för mej.Kul att göra nåt som man inte har en aning om man fixar
selma skrev:
Tackar
Än så länge är det bara diverse delar som man hoppas få ihop,men på nåt sätt ska det gå hoppas jag.En baggis för andra kanske,men inte för mej.Kul att göra nåt som man inte har en aning om man fixar
Det är väl just det som är det intressanta med galna projekt och ideer. Iaf för mig.
Utmana mig själv samt utöka mitt (o)kunnande om allsköns tekniskt relaterade ämnen.
Personligen är jag på en pinsamt låg nivå praktiskt och framåt går det inte heller just nu. Men man inspireras av trådar lik denna att "om andra kan så borde det iaf inte vara omöjligt".
selma skrev:Testade vevpartiet tillsammans med cylindern,dom tyckte inte om varandra
Det blir fina fisken det där
Konstaterade att 90 lång stake behövdes i min maskin med för att lira i hopp det hela.
selma skrev:Testade vevpartiet tillsammans med cylindern,dom tyckte inte om varandra
Ser intersant ut selma å bra ut... .. . Kan inte köpa ....eller beställa nåt just nu jag ej pengar tyvärr!
Annars köper ett en bra vev direkt med 39 slag....passande Sachs vanliga 3-4vxl sökes tips önskas.. Min plan att göra om göra ett eget...Rund vev.... Inte menat som dåligt av selma...jag sett dina mopperder 100% ++Det finns det dom som har råd...plus mig tyvärr...fattig man