Sprang på ett kopplingskit (två )från nån yz 80/85,har inte funderat så mycket på den sidan än.Men efter en snabb mätning så är det nog torrkoppling som gäller om detta ska användas,diametern är lite för stor.Nån som testat ett sådant här kit på en Sachs ?
selma skrev:Sprang på ett kopplingskit (två )från nån yz 80/85,har inte funderat så mycket på den sidan än.Men efter en snabb mätning så är det nog torrkoppling som gäller om detta ska användas,diametern är lite för stor.Nån som testat ett sådant här kit på en Sachs ?
Har du skaffat ett kitt rakskurna trans drev till ?
Själv vart det derbi kopplingen för att diametern var precis vad som fick plats ,och det var ryckutjämnare på korgen vilket Sachs lådan med alla ingående delar tycker är kanon om det ska bli köttiga starter
selma skrev:Sprang på ett kopplingskit (två )från nån yz 80/85,har inte funderat så mycket på den sidan än.Men efter en snabb mätning så är det nog torrkoppling som gäller om detta ska användas,diametern är lite för stor.Nån som testat ett sådant här kit på en Sachs ?
Har du skaffat ett kitt rakskurna trans drev till ?
Själv vart det derbi kopplingen för att diametern var precis vad som fick plats ,och det var ryckutjämnare på korgen vilket Sachs lådan med alla ingående delar tycker är kanon om det ska bli köttiga starter
Japp,jag har en till som behöver uppdateras lite.
Jag ska kika på Derbis koppling och en annan variant innan jag bestämmer mig.Har inte funderat så mycket än på detta än,men måste ju kolla när man kommer över lite prylar om det är möjligt att använda dom.
Återkommer i frågan när jag skaffat en Derbikoppling
Flytande Fe (järn).
Är det bra i ett motorblock av Sachstyp med Mg-legering (magnesium)?
Hur är det med vidhäftningen?
Ingen kritik eller annat, bara undrar.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
pangerva skrev:Flytande Fe (järn).
Är det bra i ett motorblock av Sachstyp med Mg-legering (magnesium)?
Hur är det med vidhäftningen?
Ingen kritik eller annat, bara undrar.
Funkar kalas,har räddat en hel del block med geggan renovering gamla hjulnav mm
Så det är ett beprövat koncept
Ops,ja det var lite saltat där.
Kostar ca 900kr i en Wurth butik.
Icke billigt det heller,men bra skit kostar
Själv kör jag varuprov,man måste testa vad man säljer så man inte lurar nån stackare
Ops,ja det var lite saltat där.
Kostar ca 900kr i en Wurth butik.
Icke billigt det heller,men bra skit kostar
Själv kör jag varuprov,man måste testa vad man säljer så man inte lurar nån stackare
Jag provar också gärna
förresten ska du väl jobba på måtorn o inte sitta och häcka vid forumet