Elsystem funderingar?
Elsystem funderingar?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en Norsjö shopper med Saxonette 2-växlad automat som jag köpte i sommras,Tänkte ha den som transportmedel till jobbet men 6 volts systemet ger ju inte världens bästa ljus.Går det att bygga om till 12 volt med batteri
<!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vore kul med jämn belysning,Batteri och laddning av detta.Har ryckstart så inga problem med startmotor.
Ska skaffa ny ljusspole.Tack för tipsen
<!-- </EdIndex> --></div>
Har övervägt batteri direkt till lyset men varför göra det enkelt när man kan krångla till detEsso skrev:Hur menar dukoppla bara lyset till ett 12v batteri, eller bygga om ljusspole till 12v å mer effekt

Ska skaffa ny ljusspole.Tack för tipsen

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kokusan brytarlöst tändsystem som passar dom flesta moppemotorerna som Zündapp KS-50 KS-100 Sachs 2-3-4 växlat Puch med flera.
Här är ett kanonbra brytarlöst tändsystem med 85 watts generatorkapacitet.
Du kan välja spänningsantalet genom att köpa antingen en spänningsregulator på 6 eller 12 Volt.
Monteringsplattan har en diameter på 90 mm.
Svänghjulets ytterdiameter är 103 mm.
Total höjd från monteringsplatta till ytterkant 38 mm.
Konvinkel på vevaxeltappen för svänghjulet 12,00 mm till 15,50 mm
I köpet ingår Stator,Svänghjul samt tändspole.
Pris 1995 Kr
www.vrm.se <!-- </EdIndex> --></div>
Här är ett kanonbra brytarlöst tändsystem med 85 watts generatorkapacitet.
Du kan välja spänningsantalet genom att köpa antingen en spänningsregulator på 6 eller 12 Volt.
Monteringsplattan har en diameter på 90 mm.
Svänghjulets ytterdiameter är 103 mm.
Total höjd från monteringsplatta till ytterkant 38 mm.
Konvinkel på vevaxeltappen för svänghjulet 12,00 mm till 15,50 mm
I köpet ingår Stator,Svänghjul samt tändspole.
Pris 1995 Kr
www.vrm.se <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja skulle man nöja sig med att ha en moped som rullar skulle vi väl inte sitta här på forumet. Charmen sitter i skruvandet!
Men e de så att brytare fungerar lika väl så får det förbli så tills jag har för mycket pengar över. (Beräknat år 2015) <!-- </EdIndex> --></div>
Men e de så att brytare fungerar lika väl så får det förbli så tills jag har för mycket pengar över. (Beräknat år 2015) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Var hittar man en sådan där "kokos" 12V regulator till bästa pris tro?
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Nu är nog julen slut så jag undrar hur det har gått?tompa skrev:Håller precis på å monterar i min EKF, men har inte provstartat än, vi får se under julen
Var hittar man en sådan där "kokos" 12V regulator till bästa pris tro?
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
-